فریده عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید و توسعه گل نرگس، وجود انواع گل های زیبا نظیر لاله واژگون، لاله سرخ، مریم گلی، درختان زیبای ارغوان، مورت از جمله انواع گیاهان تولیدی در این استان هستند که در مناطق مختلف کوهستانی و معتدل رویش دارند.
وی افزود: وجود درختان بلوط و بنه و کیکم و زالزالک، ارجن و بید و ... در مناطق مختلف استان بر زیبایی های این استان افزوده و آن را مصداق عروس زیبای برای منطقه کوهستانی زاگرس مبدل کرده است.
وی ادامه داد: وجود نهالستان های مختلف در استان که به مدد منابع طبیعی اقدام به تولید میلیون ها اصله نهال سازگار با محیط گرمسیری و سردسیری کرده همگی در راستای توجه و حفظ منابع طبیعی و توسعه و احیای گونه های مختلف و سازگار با محیط انجام شده است.
عباسی گفت: وجود هزار گونه گیاهی در استان که مشخصات کامل آنها در کتاب فلور گیاهی استان ثبت شده بیانگر ظرفیت و وجود استعداد اراضی این استان برای پرورش و تولید انواع گیاهان است.
وی به فرهنگ سازی در راستای حفظ گونه های مختلف گیاهی و خطر انقراض آنها تاکید کرد و گفت: امیدواریم در ایام بهار که تفرج کنندگان به مناطق مختلف کوهستانی ایلام سفر می کنند از کندن گونه های مختلف گیاهی به خصوص گل لاله واژگون که در معرض انقراض است، خودداری کنند.
وی به راه اندازی نهالستان تولید انواع گل محمدی در استان اشاره کرد و گفت: بوته های زیبای این گل در استان تولید و برای زیبایی شهر و استان مورد استفاده قرار می گیرد.
حدود 87 درصد مساحت استان را جنگل و مرتع تشکیل می دهد و استان ایلام دارای یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع و دارای طبیعتی بکر و بسیار زیبا است که به دلیل وجود 11 درصد جنگل های سلسله جبال زاگرس در این استان آن را به عروس زاگرس شهره کرده است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ***انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.