به گزارش ایرنا، این آیین با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، فرماندار و امام جمعه ایوان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام و برخی از مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی برگزار و یک هزار اصله نهال در این شهرک غرس شد.
مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ایلام در حاشیه این برنامه با اشاره به جایگاه درخت و نهال کاری در فرهنگ کهن ایرانی گفت: بیانات مقام معظم رهبری در روز منابع طبیعی در جمع مسئولان این حوزه، مبنی بر اولویت داشتن حفظ این منابع و دستور ایشان مبنی بر فرهنگ سازی در این زمینه، وظیفه مسئولان و دستگاه های اجرایی را بسیار سنگین کرده است.
مرتضی دارایی افزود: تفکری وجود دارد که صنعت را در مقابل منابع طبیعی قرار می دهد در حالیکه چنین نیست، صنعت سبز و تولید پاک به همه نشان داده که این دو در کنار هم هستند نه در مقابل یکدیگر.
وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان متولی صنایع کوچک، شهرک ها و نواحی صنعتی کشور با تعریف جایگاه حقوقی در ساختار سازمانی خود بر احداث تصفیه خانه های فاضلاب، توسعه فضای سبز و انجام مطالعات زیست محیطی اهتمام ویژه دارد و حفظ منابع طبیعی را در اولویت قرار داده است.
دارایی با بیان اینکه توسعه فضای سبز و کاشت نهال باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی در فضای سخت تولید می شود یادآور شد: خوشبختانه غرس این تعداد نهال نشان دهنده اهتمام و توجه صنعتگران و تولیدکنندگان به محیط زیست و منابع طبیعی و صیانت از این مواهب الهی است.
شهرک صنعتی ایوان در فاصله 10 کیلومتری این شهر از شهرک های مهم و فعال تولیدی استان ایلام به شمار می رود.
استان ایلام در مجموع با 14 شهرک و ناحیه صنعتی 520 واحد تولیدی خرد، کوچک و متوسط دارد.
خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6033/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.