به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محسن ناصری در همایش آماده باش همیاران پلیس در دبستان توحید ایلام اظهار کرد: 90 درصد تلفات ناشی از تصادفات با وسایل نقلیه موتوری که همه ساله هزاران کشته و مجروح بر جای می گذارد، مربوط به کشورهای در حال توسعه است.
به گفته وی، ایران علیرغم داشتن تنها یک درصد جمعیت جهان در چند سال اخیر 2 درصد از تلفات انسانی حاصل از تصادفات وسایل نقلیه در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس راهور ایلام یادآور شد: ضرر و زیان هنگفت مادی ناشی از حوادث رانندگی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد کشور و خسارت معنوی غیر قابل جبران این معضل اجتماعی زنگ خطری برای از بین رفتن هر چه بیشتر سرمایه های ملی اعم از مالی و جانی است.
سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه اجرای طرح همیار پلیس ویژه دانش آموزان با هدف ارتقای سطح فرهنگ ایمنی ترافیک، تقویت انضباط اجتماعی و کاهش تخلفات رانندگی است، افزود: 100 هزار نفر از دانش آموزان که نقش آفرینان علم و ادب استان هستند در آستانه سال جدید پلیس را در اجرای طرح یاری خواهند کرد.
وی تاکید کرد: فرهنگیاران و همیاران پلیس می توانند در کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نقش مهمی داشته باشند و ضمن احترام به قانون و فرهنگ سازی در عرصه علم و ادب در بهبود رفتارهای ترافیکی نیز تاثیرگذار باشند.
سرهنگ ناصری با اشاره به اینکه در نوروز سال 95 هیچ گونه حادثه ترافیکی منجر به فوت در معابر درون شهری استان نداشته ایم، ابراز امیدواری کرد با بکارگیری همه ظرفیت ها و همراهی و همدلی مردم خوب استان و دانش آموزان همیار پلیس، ترافیکی آرام، ایمن و بدون حادثه را در این استان داشته باشیم.

** کشف یک کیلو حشیش در دهلران
فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: ماموران انتظامی این شهرستان مستقر در ایستگاه بازرسی سه راهی موسیان این مقدار مواد مخدر را از یک دستگاه خودرو پراید کشف کردند.
سرهنگ عالی پور ادامه داد: 2 نفر در این رابطه دستگیر شده و با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند و خودرو متهمان نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

** کشف بیش از 38 هزار انواع مواد محترقه در ایلام
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ایلام از کشف 38 هزار انواع مواد محترقه در این استان در روزهای اخیر خبر داد.
سرهنگ امیر همتی گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جلوگیری از فروش و توزیع مواد محترقه غیر مجاز، واحدهای صنفی سطح استان مورد بازدید و کنترل محسوس و نامحسوس پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر با هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان ایلام 38 هزار مواد محترقه و آتش زا غیر مجاز کشف شده است.
سرهنگ همتی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی از والدین و شهروندان درخواست کرد در ایام پایانی سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت توزیع کنندگان مواد محترقه مراتب را در سریعترین زمان با ارسال پیامک یا تماس تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش کنند.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.