به گزارش ایرنا، در این جشنواره 12 گروه نمایشی از هفت استان کشور حضور داشتند که در پایان با رای داوران نفرات و گروه های برتر این جشنواره معرفی و از آنها تجلیل شدند.
این جشنواره در بخش موسیقی 2 جایزه داشت که تقدیر این بخش به عبدالرضا غلامی بخاطر اثر گمشدگان از کرمانشاه رسید،
همچنین در این بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و پنج میلیون ریال به حسام شریعتمداری بخاطر آهنگسازی نمایش سیاه ور دارو از بروجرد لرستان تعلق گرفت.
هیات داوران در بخش بروشور و طراحی لباس این جشنواره هیچ اثری را انتخاب نکرد ولی در طراحی فضا دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و پنج میلیون ریال وجه نقد به حیدر ابراهیم خانی از لرستان بخاطر اثر سیاه ور دارو رسید.
در بخش بازیگری نیز تقدیر ویژه این بخش از بازیگر خردسال تیرو ترکش ممنوع رشا شاقلی زاده از همدان تعلق گرفت و حسنا قبادی از ایلام بخاطر اثر عتیقه لوح تقدیر و 2 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت کرد.
رتبه سوم این بخش نیز شامل لوح تقدیر و سه میلیون ریال وجه نقد به مریم طرفی بخاطر نمایش کوچه از اندیمشک تعلق گرفت و خانم طرفی این لوح را تقدیم 6 شهید مدافع حرم اندیمشک کرد.
رتبه دوم این بخش و پنج میلیون ریال وجه نقد تعلق گرفت به دلارام ترکی بخاطر نمایش آرایشگاه صلواتی از اصفهان.
جشنواره تئاتر شرهانی در بخش بازیگر زن 2 نفر برتر داشت که خانم ها مهتاب زند بخاطر اثر سیا ور دارو از لرستان و سمیه مهری بخاطر گشمدگان از کرمانشاه این جوایز را دریافت کردند.
در بخش بازیگری مرد نیز لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی به مسعود ابراهیمی بخاطر اثر آرایشگاه صلواتی از اصفهان تعلق گرفت و لوح تقدیر و سه میلیون ریا وجه نقد این بخش نیز به مصطفی کولیوندی بخاطر نمایش همچو حر ریاحی از دهلران رسید.
رتبه دوم بازیگری مرد به سعید ذبیهی بخاطر نمایش آب از استان اصفهان و مالک آبسالان بخاطر نمایش او می آید از دهلران تعلق گرفت، رتبه برتر بازیگری مرد و تندیس جشنواره و لوح و دیپلم افتخار نیز به مختار محمدی بخاطر اثر ردپایی در آسمان از استان کردستان اهدا شد.
در طرح و ایده نیز رتبه سوم و لوح تقدیر و چهار میلیون ریال وجه نقد به آرش منصوری بخاطر نمایش گمشدگان از کرمانشاه رسید، رتبه دوم این بخش و هفت میلیون ریال وجه نقد و لوح تقدیر تعلق گرفت به کژال راست بین از کردستان بخاطر اثر رد پایی در آسمان، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش نیز به پژمان شاهوردی بخاطر اثر سیا ور دارو زا لرستان تعلق گرفت.
در بخش کارگردانی نیز رتبه سوم و لوح تقدیر از آن علی چناری بخاطر اثر گمشدگان از کرمانشاه شد، رتبه دوم این بخش با هفت میلیون ریال وجه نقد به کژال راست بین از کردستان به خاطر اثر رد پایی در آسمان رسید و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار این بخش نیز از آن پژمان شاهوردی از لرستان به خاطر اثر سیاه ورد دارو شد.
در پایان هیات داوران این جشنواره سه اثر شامل سیا ور دارو از پژمان شاهوردی از لرستان، رد پایی در آسمان از کژال راست بین از کردستان و گمشدکان از علی چناری از کرمانشاه را بصورت مستقیم به بیست و سومین جشنواره تئاتر سوره دعوت کرد.
همچنین آرایشگاه صلواتی از دلارام ترکی از اصفهان بطور مستقیم برای دوازدهمین جشنواره تئاتر مریوان معرفی کرد و آب اثر سعید ذبیهی از کرمانشاه نیز برای حضور مستقیم در جشنواره تئاتر لاله های سرخ خوزستان برگزیده شد.
همچنین به تصمیم دبیرخانه این جشنواره از مرجان قاسمی بانوی شایسته دهلرانی بخاطر حضور در جشنواره های مختلف با تندیس و لوح تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، اولین دوره تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران با استقبال گروه های نمایشی هفت استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خوزستان و اصفهان از 16 تا 18 اسفند در دهلران برگزار شد.
شهرستان مرزی دهلران بواسطه حضور مستقیم در جنگ هشت ساله و دفاع مقدس یکی از آوردگاه های دفاع مقدس است که هنرمندان دهلرانی نیز توانستد با حضور در مناطق عملیاتی این شهرستان و بویژه با اجرای تئاتر در یادمان شهدای شرهانی در زمینه معرفی سابقه دفاع مقدس در این شهرستان گام هایی بردارند.
این جشنواره با حضور داوران، میهمانان، هنرمندان و معاون وزیر ارشاد و دو مدیر کل این حوزه عصر چهارشنبه با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7175/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.