به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی روز دوشنبه در نشست شورای زکات استان اظهار کرد: اهمیت برپایی فریضه زکات به حدی است که در قرآن کریم بیش از 30 مرتبه به آن اشاره شده و هم ردیف اقامه نماز است.
وی افزود: ترک کردن این واجب شرعی آثار زیانبار فردی و اجتماعی به دنبال دارد و بر اساس سخنان ائمه معصومین (ع) عذاب الهی همچون خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی را به دنبال دارد.
وی افزود: زکات یک پشتوانه مالی برای جامعه بویژه برای اقشار فقیر و بی بضاعت است و اگر تمامی افراد خود را نسبت به پرداخت آن مسئول بدانند، اقتصاد اسلامی تحقق پیدا کرده و شاهد حضور افراد مستمند در جامعه نخواهیم بود.
امام جمعه ایلام یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود تلاش ها برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات ولی همچنان به نقطه مطلوب فاصله داریم که در این میان نقش رسانه ها در فرهنگ سازی این فریضه الهی بسیار تعیین کننده است.
لطفی تاکید کرد: استفاده از زبان هنر در تولید آثار می تواند در ترغیب عموم مردم به پرداخت زکات مثمرثمر باشد ، بسیاری از مودیان عنوان می کنند که با پرداخت زکات شاهد آثار و برکات بسیاری در زندگی خود بوده اند که باید این افراد را معرفی کنیم در دیگران از این افراد الگوگیری کنند.
وی رعایت کردن نساب در پرداخت زکات را مورد تاکید قرار داد و گفت: روند جمع آوری زکات در استان به نسبت سال های گذشته رشد قابل توجهی یافته که نشان از اهمیت اجرای این فریضه در میان مردم استان است.

* جمع ‌آوری 10 میلیارد ریال زکات در استان ایلام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: جشن نیکوکاری روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در قالب سه برنامه برگزار می ‌شود.
ضیاء رضایی افزود: امسال 10 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات در استان جمع ‌آوری ‌شد که این میزان 66 درصد نسبت به سال 94 افزایش یافته است.
وی یادآور شد: از مجموع درآمد جذب ‌شده استان در سال جاری سهم فقرا 60 درصد و 40 درصد نیز سهم پروژه‌های عمرانی باید باشد که در استان 82 درصد سهم فقرا و 18 درصد در قالب طرح‌ها و پروژه‌ها بوده است و از محل زکات پروژه 6 مسجد و 3 مورد حسینیه در استان مورد حمایت قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد ایلام تاکید کرد: همچنین از محل زکات جمع‌ آوری‌شده در سال جاری 26 مورد کمک‌ هزینه جهیزیه 78 مورد کمک به بیمار صعب ‌العلاج، 44 مورد کمک هزینه تحصیل دانش ‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت ، 18 مورد کمک به احداث مسکن مددجویان و سه مورد کمک به آزادی زندانیان پرداخت شده است.
خبرنگار: حسن کهزادیان** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6119/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.