یارالله نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها شامل فولادگستر آتنا و کوشا غرب در شهرستان چرداول، استیل کرد دره شهر، الفین پتروشیمی ایلام، فولا گستر زاگرس ایوان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دراین استان اجرا می شوند.
وی از تکمیل بهره برداری طرح تعاونی2451 (تولید سولفات پتاسیم) شهرستان ایوان و فاز اول شرکت کوشا غرب چرداول خبر داد و افزود: با تکمیل این طرح های شاخص و مهم در حوزه صنعت، فضا و پایه صنعت و حجم سرمایه گذاری استان بکلی تغییر خواهد کرد و موجب ارتقای خط تولید، شکوفایی صنعت استان و اشتغالزایی بیش از یک هزار و 400 نفر خواهد شد.
نصیری از بازگشت 90 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در استان خبر داد و یادآور شد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون 90 واحد صنعتی در این استان با دریافت 508 میلیارد ریال تسهیلات از محل طرح رونق تولید و خروج از رکود، به چرخه تولید و فعالیت باز گشته اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: تاکنون 187 واحد صنعتی کوچک و متوسط در این استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید از طریق کارگروه اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید به بانک های عامل معرفی شده اند تا از یک هزار و 357 میلیارد ریال تسهیلات استفاده کنند.
وی با اشاره به حجم سرمایه گذاری صنایع استان و میزان سهم صنایع تعطیل در سرمایه گذاری های انجام شده، افزود: حجم کل سرمایه گذاری صنایع استان رقمی معادل 28 هزار میلیارد ریال و میزان اشتغال زایی آنها نیز هشت هزار و 924 نفر است.
به گفته نصیری، بیش از 90 درصد سرمایه گذاری انجام شده در استان ایلام اکنون در چرخه بهره برداری و فعالیت قرار دارند.
وی با اشاره به فعالیت بدون وقفه کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل در استان اضافه کرد: مسایل و مشکلات دیگر واحدهای مشکل دار نیز در نشست های این کارگروه مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، استان ایلام با 14 شهرک و ناحیه صنعتی و برغم برخورداری از موقعیت ویژه همسایگی با کشور عراق از نظر صنعتی یکی از استان های غیربرخوردار و فقیر کشور محسوب می شود.
کل واحدهای تولیدی دارای پروانه های بهره برداری استان 523 فقره هستند که تعداد 336 واحد آنها فعال، 43 واحد آنها نیمه فعال و 144 واحد نیز غیر فعال است.
نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، به روز نبودن فناوری خط تولید و مساله تامین مواد اولیه جزو مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می روند.
ایلام در بین استان های کشور کمترین میزان تولید و اشتغال صنعتی را دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.