نوراله عبادالهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کتاب ها با موضوع کلیات، دین و مذهب، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا، ادبیات، سرگرمی و کودکان است که در بین 2 دهیاری، کتابخانه های مدارس، حوزه علمیه و کتابخانه های سطح شهرستان توزیع شده است.
وی افزود: هدف اصلی از این کار فرهنگی افزایش سرانه مطالعه، آشنایی نوجوانان و جوانان با کتاب و مطالعه و ایجاد انگیزه در بین مردم با هدف عضویت و حضور در کتابخانه های عمومی است.
عبادالهی یادآور شد: کتاب نقش مهمی در آگاه سازی جامعه دارد و رشد و توسعه در هر کشوری وابسته به تاثیرگذار بودن کتاب و فرهنگ کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی چرداول تاکید کرد: کتابخوانی زیربنای توسعه و اعتلای فرهنگی در کشور است و اهتمام و تلاش خانواده ها در ترغیب فرزندان به مطالعه و کتابخوانی و مشارکت در کتابخانه های عمومی و برنامه های آن اولین و موثرترین گام برای نهادینه کردن فرهنگ غنی کتابخوانی است.
وی افزود: در 2 هفته گذشته بیش از چهار هزار نسخه کتاب آموزشی از سوی بنیاد قلم چی در سطح کتابخانه های عمومی چرداول توزیع شد که نقش مهمی در تقویت وضعیت تحصیلی دانش آموزان دارد.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی در سرابله، هلیلان، بلاوه، شباب و آسمان آباد است و دو باب کتابخانه عمومی روستایی نیز با مشارکت دهیاری ها و همچنین کتابخانه عمومی روستای زنجیره در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
خبرنگار: رضا آزادی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7176/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.