به گزارش ایرنا، در ایام حزن انگیز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میان حزن و آه و اندوه مردم شهید پرور و ولایت مدار مورموری تشیع و در پارک اصلی این شهر به خاک سپرده شدند.
پیکر این 2 شهید گمنام با بدرقه با شکوه مردم شهر آبدانان و روستاهای مسیر آبدانان - مورموری وارد مرکز بخش کلات شد و از میدان امام (ره) تا میدان شهدای گمنام بر روی دوش مردم شهید پرور تشییع شد.
مردم با شعارهای این گل پر پر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و حسین حسین (ع) شعار ماست، شهادت افتخار ماست پیکر شهدای گمنام را تشییع و سپس نماز بر پیکر این لاله های خونین توسط امام جمعه آبدانان اقامه شد و در میدان اصلی شهر مورموری آرام گرفتند و در خاک آرمیدند.
در آیین تشییع و خاکسپاری این دو شهید گرانقدر قشرهای مخلف مردم آبدانان و مورموری و روستاهای اطراف و مدیران و مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
امام جمعه آبدانان در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: اگر فرهنگ شهادت و از خود گذشتگی و راه و رسم شهیدان در جامعه بدرستی شناسایی و اجرا شود هیچ خطری نمی تواند امنیت ایران اسلامی و آینده انقلاب اسلامی را تهدید کند.
حجت الاسلام حسین حاجیلری شهدای گمنام را مظلومترین شهیدان دفاع مقدس دانست و افزود: این گل های پر پر شده باغ ولایت، پس از تحمل 32 سال غربت و عزلت نشینی مظلومیت، امروز وارد مورموری شدند و در جوار رحمت خدا و مهر پدران و مادران مهربان این دیار آرام گرفتند.
وی با تشکر از مردم و مسئولان بخش کلات مورموری بخاطر میزبانی شهدای گمنام، اضافه کرد: ورود این کبوترهای خونین بال از سفر عشق، ایمان و شهادت، روح اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری را به کالبد جامعه اسلامی ایران تزریق و زمینه وحدت آحاد ملت شهید پرور را هر چه بیشتر فراهم می کنند.
به گزارش ایرنا، این 2 شهید گمنام سا ل 63 در منطقه زبیدار و در عملیات بدر در حین دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و چند روز پیش به همراه چهار شهید گمنام تازه تفحص شده وارد استان ایلام شدند تا در شهرهای ایلام، چوار و مورموری به خاک سپرده شوند.
شهر مورموری با پنج هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری شرق آبدانان قرار دارد و دو سال پیش مسئولان و مردم این منطقه خواستار تدفین شهدای گمنام در این شهر بودند که با موافقت مسئولان ذیربط این مهم امروز جامه عمل پوشید.
به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر مطهر 6 شهید گمنام روز سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدا تا سپاه ناحیه ایلام برگزار شده بود.
تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از این شهدای گمنام در بخش چوار روز چهارشنبه برگزار شد.
پیکر 2 شهید گمنام نیز به شهرستان آبدانان منتقل شد و امروز در بخش مورموری این شهرستان تشییع و سپس به خاک سپرده شدند و آیین شبی با شهدا نیز شامگاه چهارشنبه در این منطقه برگزار شد.
آیین تشییع و خاکسپاری 2 شهید گمنام نیز قرار است در دانشگاه علوم پزشکی ایلام روز شنبه هفته آینده برگزار شود، پیکر مطهر این شهدا توسط دانشجویان از دانشگاه ایلام تا دانشگاه علوم پزشکی تشییع خواهد شد.
استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی به عنوان جبهه میانی حضور رزمندگان اسلام بود و با توجه به داشتن مرز 430 کیلومتری با عراق تعداد زیادی از عملیات های آن دوران در محدوده این استان اجرا شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 331 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
خبرنگار: سید حرمت اله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7174/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.