به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حمید فتاحی اظهار کرد: بنابر تجربیات بدست آمده سارقان فرصت طلب در بازارهای شلوغ شب عید با سوء استفاده از این وضعیت اقدام به جیب بری، کیف قاپی، سرقت وجوه نقد و ... شهروندان می کنند.
وی با اعلام خبر تشدید اقدامات پلیسی برای تامین هر چه بهتر امنیت و آرامش شهروندان در بازارهای شب عید افزود: با توجه به نزدیک بودن شب عید و افزایش جنب و جوش شهروندان و گرمی بازار و خرید شب عید، اقدامات پیشگیرانه برای تامین امنیت و آرامش شهروندان افزایش می یابد.
سرهنگ فتاحی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و فرصت طلبی سارقان، پلیس اقدامات پیشگیرانه خود را افزایش داده و با حضور فیزیکی و استقرار در محل خرید شهروندان و نیز افزایش گشت های خودرویی و پیاده، آمادگی برخورد با هرنوع بی نظمی را دارد.
وی یادآور شد: شهروندان ضمن رعایت نکات آموزشی و پیشگیرانه پلیس که از طریق رسانه ها و بروشورهای آموزشی در اختیار آنها قرار می گیرد، به محض برخورد با هر نوع جرم از طریق تلفن110 تماس حاصل کنند.

** دستگیری سارق لوازم داخل خودرو در شهرستان دهلران
فرمانده انتظامی دهلران از شناسایی و دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ سعید عالی پور گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت داخل خودرو اش موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی و کلانتری مرکزی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و پلیسی، مظنون پرونده را شناسایی و او را که پس از سرقت متواری شده بود با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه در منزل پدری اش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی دهلران افزود: متهم پس از دستگیری در بازجویی ماموران، ابتدا منکر انجام بزه ارتکابی بود که در نهایت با مشاهده مستندات پلیس، اعتراف کرد.
سرهنگ سعید عالی پور تاکید کرد: متهم که دارای چندین فقره سابقه کیفری بود پس از معرفی به مراجع قضایی با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شد.

** ارتقای امنیت، مستلزم همراهی مردم، مسئولان با پلیس است
فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر گفت: ارتقای امنیت، نیازمند مشارکت مردم، مسئولان و پلیس است.
سرهنگ مهرداد علی محمدی در نشست با دهیاران و روسای شورای دهستان ارمو اظهار کرد: اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در توسعه نظم و امنیت عمومی با همکاری مردم از اولویت های مهم مسئولان است.
وی با بیان اینکه بار سنگین تامین نظم و امنیت در جامعه بر دوش تلاشگران نیروی انتظامی است، یادآور شد: گستردگی مسائل اجتماعی، مشارکت سازمان های دولتی و غیر دولتی با پلیس را امری اجتناب ناپذیر کرده است.
سرهنگ علی محمدی تحقق امنیت اجتماعی پایدار در جامعه را از برآیند کارکرد نهادهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی برشمرد و افزود: ایجاد امنیت و افزایش احساس آن، نیازمند مشارکت سه عنصر مهم مردم، مسئولان و پلیس است.
فرمانده انتظامی دره شهر ادامه داد: در سال های اخیر اهتمام نیروی انتظامی به مقوله مشارکت مردمی در حوزه نظم و امنیت با رویکرد و هدف استمرار و توفیق طرح ها و مأموریت های این نهاد، توجه بیشتری شده است.
سرهنگ علی محمدی اضافه کرد: طرح های مشارکتی به دنبال آخرین فرصت های دخالت مردم در نظم و امنیت و افزایش اعتماد متقابل میان پلیس و مردم است.
وی گفت: باید با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه، با همکاری سازمان های دولتی و استفاده از نظرات کارشناسانه سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی، پلیس می بایست اقدامات خود را در زمینه کنترل و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی انجام دهد.
دریافت کننده: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.