به گزارش ایرنا، سعید مومنی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید شرکت گاز استان ایلام اظهار کرد: 16 میلیون خانوار از این تعداد در نقاط شهری و چهار میلیون خانوار نیز در نقاط روستایی ساکن هستند.
وی افزود: یک هزار و 77 شهر و 21 هزار و 600 روستا تاکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند که در استان ایلام 98 درصد نقاط شهری و 65 درصد روستاها گازدار شده اند که در روستاهای ایلام این مقدار تا پایان سال جاری به 75 درصد خواهد رسید.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: ایران اسلامی هم اکنون با دارا بودن 34 تریلیون متر مکعب رتبه نخست دنیا را از نظر در اختیار داشتن ذخائر گازی کسب کرده است که باید بتوانیم از این موهبت خدادادی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم بویژه در نقاط محروم و دورافتاده استفاده کنیم.
مومنی یادآور شد: جایگزینی گاز با توجه به پاک بودن آن و همچنین آلودگی زیست محیطی نداشتن بجای سوخت های مایع از مهم ترین رویکردهای دولت و نظام در بخش انرژی است و در این راستا در تلاش هستیم خطوط انتقال و شبکه های توزیع را به اقصی نقاط کشور توسعه دهیم.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: هم افزایی بسیار خوب میان مجموعه دستگاه های اجرایی استان با شرکت گاز باعث شد که روند گازرسانی به نقاط شهری و روستایی استان بدون مشکل انجام شود.
شاپور پولادی اضافه کرد: با وجود آنکه روند اتصال شهرها و روستاهای استان به شبکه گاز توسعه قابل ملاحظه ای داشته ولی در مناطقی همچون بخش چوار و منطقه بولی و همچنین در بخش هلیلان و مناطقی از شهرستان های دهلران و دره شهر مردم همچنان چشم انتظار برخورداری از نعمت گاز هستند که امیدواریم با مساعدت مسئولان شرکت ملی گاز ایران هرچه سریع تر شاهد تکمیل شدن فرآیند گازرسانی در استان ایلام باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد از منابع شرکت ملی گاز برای توسعه سایر امکانات زیربنایی استان همچون توسعه شبکه های آب و فاضلاب و بخش آموزش استفاده کنیم.
مدیرعامل سابق شرکت گاز استان ایلام نیز در این آیین گفت: اولین مشعل گاز در این استان سال 86 روشن شد و هم اکنون سه هزار و 870 کیلومتر خطوط انتقال در این استان ایجاد شده که 870 کیلومتر مربوط به قبل از سال 89 و مدیریت قبلی بود و در طول 6 سال اخیر سه هزار کیلومتر جدید ایجاد شده است.
روح الله نوریان ادامه داد: 86 هزار انشعاب در استان واگذار شده که 58 هزار آن در دوره جدید بوده است ، ضمن اینکه هم اکنون 128 هزار مشترک در سراسر استان از نعمت گاز برخوردارند و ضریب نفوذ در نقاط شهری استان به 98 درصد رسیده است.
وی یادآور شد: 21 شهر استان هم اکنون گازدار هستند که عملیات گازرسانی به چهار شهر دیگر نیز در دست اقدام است.
در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات روح الله نوریان ، عباس شمس الهی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام منصوب شد، نوریان به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان منصوب شده است.
خبرنگار: حسن کهزادیان**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
6034/6119

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.