به گزارش ایرنا، محمدکریم محمدیاری روز شنبه در نشست بررسی مشکلات دهیاران اظهار کرد: باید در راستای فعال ‌سازی کمیسیون ماده 99 اقدام و برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها که نظارت کامل آن برعهده دهیاری‎هاست، موارد تخلف را جهت رسیدگی به بخشداری‌ها و بنیاد مسکن اطلاع دهند.
وی افزود: با توجه به اینکه صدور پروانه ساخت و جانمایی نقشه ساختمان باید طبق طرح هادی روستاها باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید آخرین نقشه طرح هادی روستاها را به دهیاران ابلاغ کند.
محمدیاری ضمن انتقاد از انجام نادرست بعضی از پروژه‌های عمرانی در روستاها تاکید کرد: مشخص نبودن حریم آسفالت و حفاری‌هایی که توسط شرکت گاز و سایر شرکت‌های خدمات ‌رسان انجام شده موجب ایجاد مشکلاتی در روستاها شده است.
وی یادآور شد: شرکت گاز و آبفای روستایی پس از اتمام عملیات حفاری در روستاها نسبت به ترمیم و آسفالت نوارهای عرضی و طولی حفاری‎ها کاری انجام نمی‎دهند و موارد تخریب شده مجددا توسط دهیاری و بنیاد مسکن و با اعتبارات آنها بازسازی می‎شود.
محمدیاری با اشاره به دیگر مشکلات روستاها گفت: خودرو‌های آتش‌نشانی مستقر در برخی روستاها نیاز به ساخت آشیانه و نیروی کار متخصص دارند که باید این مساله توسط دهیاری و با همکاری دفتر امور روستایی تعیین تکلیف شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری ایلام با اشاره به اهمیت بیمه اضافه کرد‌: دهیاران و بخشداران باید اطلاع رسانی کافی به مردم جهت استفاده از بیمه های متنوع کشاورزی و بیمه کردن محصولات در برابر حوادث طبیعی و غیر مترقبه اقدام کنند و مردم را برای استفاده از بیمه روستاییان و عشایر ترغیب کنند.
به گزارش ایرنا، بررسی نقش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارتباط با تهیه نقشه های طرح هادی روستایی و عدم اقدام به دریافت درصد تفکیک توسط این نهاد در روستا در ارتباط با اراضی، اهتمام جدی در بالا بردن کارکرد ماشین آلات دهیاری ها به منظور افزایش درآمد و بالا بردن ضریب بهره وری محورهای اصلی مورد بحث این نشست بود.
در ادامه نشست به سوالات دهیاران در رابطه با امور دهیاری و روستاییان پاسخ داده شد و موضوع بیمه تمام وقت دهیاران، امنیت شغلی دهیاران، ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها، اعلام و ارسال به موقع گزارش مکتوب وقوع هر گونه حادثه عمومی، اجتماعی و طبیعی در سطح روستا به بخشداری و تهیه و تنظیم صورت جلسه و مصوبه قبل از هر گونه فعالیت عمرانی در روستا از نکات مهم و اصلی بود که مدیرکل امور روستایی رعیات آن را به دهیاران توصیه کرد.
محمدیاری در پایان برای ساماندهی و کمک به شرکت تعاونی های دهیاران جهت ساماندهی و خرید دستگاه‌های سنگین و ماشین آلات قول مساعد داد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7177/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.