مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری استان ایلام از شبکه توزیع گاز ۹۹ درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به وضعیت گازرسانی در مناطق شهری این استان گفت: هم اکنون میزان برخورداری مناطق شهری استان ایلام از شبکه توزیع گاز ۹۹ درصد است.

به گزارش جماران، عباس شمس اللهی افزود: تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد از توابع شهرستان مرزی دهلران از نعمت گاز برخوردار نیستند که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجراست.

پیشرفت ۶۵ درصدی گاز رسانی به ۲ شهر میمه و زرین آباد دهلران

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: عملیات اجرایی خط تغذیه گاز رسانی به دو شهر باقی مانده سراب میمه و زرین آباد از توابع شهرستان دهلران با ۶۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

شمس اللهی گفت: خط تغذیه این دو بخش ۸۵ کیلومتر بوده که کار عملیات اجرایی ۵۶ کیلومتر آن تکمیل شده است.

وی با اشاره به اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد ریالی این پروژه افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام به فعالیت ۱۰ پیمانکار در اجرای این پروژه اشاره و یادآور شد: کار عملیات اجرایی شبکه گاز داخل شهرهای میمه و پهله و بخش عمده ای از روستاها نیز  انجام شده و همراه با پیشرفت خط تغذیه نصب علمک در شهرها و روستاها در دستور کار قرار دارد.

شمس الهی از پیش بینی نصب هزار و ۶۰۰ علمک در ۲ شهر میمه و پهله خبر داد و گفت: کار برآورد نصب علمک در روستاها و نصب آنها نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با تمام عملیات گازرسانی به این ۲ شهر باقی مانده تا پایان امسال ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

قرار گرفتن سه شهر در فهرست شهرستان‌های سبز گاز رسانی ایلام

شمس اللهی گفت: شهرستان های ایوان، مهران و اخیر شهرستان بدره نیز که با اتمام عملیات گازرسانی در آنها از شهرستان های سبز استان می باشند که در سه سال گذشته عملیات اجرایی گازرسانی در آنها به اتمام رسیده است و در زمره شهرستان های سبز استان قرار دارند.

برخورداری ۴۵۹ روستای ایلام از نعمت گاز

طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، ۳۶۰ روستای ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند تا ضمن ایجاد عدالت اجتماعی و استفاده مناطق محروم از این نعمت خدادادی، قدم های بلندی نیز برای جهش تولید بخش‌های مختلف مرتبط برداشته شود؛ گام‌هایی که منجر به توسعه همه‌جانبه می‌شود.

امروزه کمتر روستای واجد شرایط گازرسانی در ایلام وجود دارد که از این نعمت محروم باشد و یا در حال تامین زیرساخت های لازم برای این مهم نباشد، روستاهایی که سرمای زمستانشان را با شعله های گرم و امید بخش خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت سپری می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام در خصوص وضعیت گازرسانی در مناطق روستایی استان گفت: هم اکنون از ۶۰۰ روستای استان ایلام ۴۵۹ روستا معادل ۹۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شمس اللهی با بیان اینکه سال گذشته ۸۲ روستای استان به شبکه گاز سراسری متصل شد، افزود: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در خانوارهای روستاهای استان ۹۳ درصد است که با اتمام گاز رسانی به ۵۷ روستای دیگر که در دست اقدام هستند، ضریب نفوذ به ۹۹ درصد می رسد.

۷۹۳ واحد صنعتی ایلام از نعمت گاز برخودارند

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ِگفت: از این تعداد واحدهای صنعتی گازدار تعداد ۶۳۳ واحد صنعتی تولیدی در دولت تدبیر و امید گازرسانی شده اند که معادل ۸۰ درصد کل صنایع گازدار استان است.

شمس اللهی اظهار داشت: در راستای جهش تولید ، دولت اقدامات گسترده برای گازرسانی به صنایع در این استان انجام داده است، سال گذشته ۱۴۶ واحد صنعتی، نصب ۱۳ ایستگاه میترینگ، ۶۱ کیلومتر اجرای خط تغذیه و شبکه برای صنایع اجرا شد که این میزان عملیات گازرسانی به عنوان یک رکورد ثبت شد.

وی ادامه داد: در چند سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ِیادآور شد: میانگین مصرف گاز مصرفی در صنایع استان در سال گذشته ۲۲۱ میلیون متر مکعب بوده است که برابر جایگزینی ۲۲۷ میلیون لیتر گازوییل مصرفی در صنایع شده است.

وی اضافه کرد: شرکت گاز استان ایلام تلاش خواهد کرد تا پایان سال جاری ۱۵۰ واحد صنعتی دیگر را به شبکه گاز متصل کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.