استاندار ایلام از سرمایه گذاری 790 میلیون یورویی در واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام خبر داد.

استاندار ایلام گفت: ۷۹۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۸۰۰ میلیارد تومان به صورت ریالی در واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام انجام شده است و این واحد هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش جماران،‌ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام ابراز امیدواری کرد: واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام تا یک ماه آینده اماده بهره برداری و افتتاح با حضور رییس جمهوری شود.

وی افزود: تکمیل و بهره برداری از واحد الفین به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت پتروشیمی استان و کشور بعد از سال ها از شروع ساخت آن، با اتکا به نیرو و تخصص داخلی یک دستاورد بزرگ برای کشور و استان به شمار می‌رود و افتتاح و شروع به کار آن منجر به توسعه صنعتی و تحول در اشتغال منطقه با ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط خواهد شد.

استاندار ایلام یادآور شد: در آینده نزدیک ایلام به عنوان قطب صنعت پتروشیمی در غرب کشور معرفی می شود و با اتمام فاز دوم پتروشیمی های ایلام و ان جی ال دهلران و شروع به کار پتروشیمی شهرهای مهران، هلیلان و دره شهر استان ایلام به عنوان یکی از قطب های اصلی پتروشیمی کشور شناخته خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در مورد مهمترین مزیت های راه اندازی واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام، اظهار داشت: راه اندازی واحد الفین در ایجاد سبد محصولات تولیدی، تهیه خوراک پتروشیمی ایلام، صرفه جویی در عدم استفاده از خط اتیلن غرب کشور نقش دارد و از همه مهمتر در زمینه اشتغالزایی نیز با ایجاد صنایع پایین دستی مرتبط موجب بکارگیری نیروی جوان تحصیلکرده استان در این حوزه است.

وی با تاکید بر مسوولیت پذیری اجتماعی کارخانه های بزرگ در استان، اضافه کرد: پتروشیمی ایلام در سال جهش تولید علاوه بر فعالیت در حوزه تولید می تواند در زمینه اشتغالزایی نیز نقش آفرینی کند و همچنین انتظار است در حوزه مدیریتی در این شرکت از افراد توانمند و بومی استان استفاده شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.