به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: عقرب گزیدگی یکی از معضلات بهداشتی استان ایلام است و با این تعداد عقرب گزیدگی در استان، ایلام جزو استان‌های پرخطر محسوب می شود.

وی با اشاره به زیست گونه های مختلف عقرب، بخصوص عقرب گادیم به عنوان خطرناکترین و سمی ترین عقرب ایران در استان ایلام، خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز بهداشتی، عدم خود درمانی و یا درمانهای سنتی در صورت عقرب گزیدگی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بهترین اقدام در صورت عقرب گزیدگی، رساندن سریع فرد بیمار به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان است.

وی همچنین به راه های پیشگیری از عقرب گزیدگی اشاره کرد و گفت: از راه های پیشگیری از عقرب گزیدگی می توان به خودداری از نگه‌داشتن البسه در کف اتاق، بازرسی لباس و کفش و دیگر وسایل قبل از پوشیدن از نظر وجود احتمالی عقرب، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب در روستاها و بهسازی منازل و محیط روستایی اشاره کرد.

دکتر صادقی‌فر همچنین استفاده از دستکش و چکمه توسط کشاورزان و کارگران ساختمانی هنگام کار در باغات و مزارع و ساختمان سازی و ممانعت از بازی کردن کودکان با پای برهنه در پارک ها و کوچه ها از دیگر راهکارهای پیشگیری از عقرب گزیدگی عنوان کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.