روح اله نوریان روز چهارشنبه در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان از پالایشگاه گاز ایلام افزود: بیش از ۴۰۰ لیتر آب ژاول برای رقیق سازی با ۴۰ هزار لیتر آب به بخشداری چوار برای ضد عفونی معابر شهری و روستاهای اطراف این واحد صنعتی تحویل شده است.

وی تاکید کرد: تشکیل جلسات کمیته سلامت با موضوع پیشگیری از ویروس کرونا، جمع آوری دستگاه های ثبت اثر انگشت و جایگزین آن با سیستم چهره نگاری ، انجام تب سنجی از همه کارکنان در گیت های ورودی ،تهیه مواد شوینده، گندزدا ، ممانعت از ادامه کار کارکنان با بیماری زمینه ای و بیماری های تنفسی، تنها بخشی از اقدامات انجام شده در این واحد صنعتی است.

وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از کرونا و سلامت کارکنان، اقدامات قابل قبولی در زمینه تحویل ماسک های تنفسی و دستکش های یکبار مصرف، ضد عفونی و گندزدایی سرویس های ایاب و ذهاب، نظافت و گند زدایی دستگیره درها و پله ها انجام شده است.

نوریان یادآور شد: این واحد صنعتی در زمینه های مختلف برای پیشگیری از ویروس کرونا قدمهای مثبتی برداشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام با اشاره به اینکه صاحبان واحدهای تولیدی باید نسبت به حفظ سلامت کارگران به عنوان مهمترین سرمایه های اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشند،گفت: توسط وزارت بهداشت، برای هر صنف و فعالیتی، پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده است که باید همه آن ها را رعایت کنند.

حیدر نعمتی با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی توسط واحدهای صنعتی و تولیدی استان رعایت شود و با دقت در راستای حفظ سلامت خود فعالیت کنند، افزود: می بایست از ظرفیت های شرکت های پالایش گاز و پتروشیمی در توسعه استان استفاده شود و یکی از زمینه های توسعه استان، استفاده از ظرفیت این واحدها است.

وی تصریح کرد: یکی از راههای مقابله با ویروس کرونا، رعایت مسائل بهداشتی است و با هم افزایی و تعامل تلاش شود تا این بیماری شکست داده شود تا زندگی مردم به روال عادی برگردد.

وی اظهار داشت: باید مدیران بر حضور دوسوم نیروها در محل کار توجه ویژه داشته باشند و اگر کارگری مشکل زمینه ای و بیماری دارد، با توجه به افزایش ابتلای این بیماری در بین سایرین، از دورکاری استفاده کرده یا مرخصی استحقاقی بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، نیز در این بازدید ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: بحث حمایت از کارگران یکی از برنامه های اصلی این اداره کل است که با هم افزایی و تعامل واحدهای کارگری، می توان نقش بسزایی در توسعه استان ایفا کرد.

 شکراله شیرخانی افزود: برنامه‌های جدید از سوی وزارت برای هفته کار ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از بستر فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: تعامل حداکثری همه واحدهای کارگری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باعث تعامل و هم افزایی، افزایش اشتغال و کاهش مسائل کارگری خواهد شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.