دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیچ نگرانی برای مردمی که روزانه به آرامستان ها می روند وجود ندارد و در روزهای آینده نیز غسالخانه ای مجزا برای متوفیان کرونا که به وسیله شهرداری ایلام در حال ساخت است مهیا می شود و تمامی امور تدفین بر اساس پروتکل و رعایت نکات بهداشتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه مناطقی که گزارش بیماری در آنجا مشاهده نشده است را لزوما موفق نمی دانیم، افزود: در مناطقی که بیماری در آنجا بیشتر مطرح و شناسایی می شود آن حوزه بهداشتی از نظر ما بیماریابی فعال تری داشته و نمونه ها را جهت درمان به سیستم بهداشت و درمان وارد کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته برای کاهش بیماری کرونا در شهرستان ایوان گفت: در روزهای گذشته تعداد مبتلایان در این شهرستان روندی کاهشی داشته است که این کاهش حاصل تلاش و اقدامات صورت گرفته از جمله رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و حساسیت به بیماری، همکاری فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان است.

وی یادآور شد: امیدواریم روند کاهشی تعداد مبتلایان در شهرستان ایوان تداوم داشته باشد و این آمار نزولی ناشی از کتمان بیماری به وسیله مردم نباشد.

صادقی فر همچنین در خصوص فاصله گذاری هوشمند نیز گفت: نیازمند تعهد درونی و فرهنگ‌سازی در خصوص رعایت پروتکل ها از سوی اصناف هستیم چرا که اصناف هم بخشی از مردم هستند و در این حوزه هم بخش اندکی از اصناف شاید پروتکل ها را رعایت نکنند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل بهداشتی صرفا براساس ارزیابی صورت گرفته از سوی بازرسان نیست، اضافه کرد: از این قشر زحمت کش جامعه انتظار داریم با همکاری خود کمک کنند از شرایط سخت عبور کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص طولانی شدن پروسه درمان بیماران و مشکلات در این زمینه گفت: در بخش درمان تدابیر لازم جهت مرخصی به پرستاران اتخاذ شده است تا مانع از خستگی بیشتر این حافظان سلامت شویم، در حوزه بهداشت نیز چنانچه در هریک از وظایف سازمانی کادر درمانی از جمله مراقبت از مادران باردار و بخش واکسیناسیون قصوری گزارش شود پیگیری و ورود خواهیم کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.