نورالله تیموری روز چهارشنبه در بازدید از پروژه آبرسانی به شهر ملکشاهی اظهار داشت: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل، سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلو ولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴٫۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلی متر در حال اجرا است.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهر ایجاد می‌کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تاکید کرد: ایستگاه پمپاژ شماره ۱ بطور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ و ۳ و تصفیه خانه آب با پیشرفت جشمگیری در حال اجرا است.

تیموری یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر بطور کامل اجرا شده است و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار متر مکعب مخزن، هفت هزار متر مکعب به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام اضافه کرد: با راه اندازی تصفیه خانه آب شهر ملکشاهی و ایستگاههای  پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد ایلام تصفیه شده  و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهر ملکشاهی و روستا های اطراف خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و اجرای پروژه تصفیه خانه آب تحول بزرگی در تامین آب شهر ملکشاهی ایجاد می کند و با بهره برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر  و روستا های اطراف وجود نخواهد داشت.

تیموری گفت: شرکت آبفای استان با توجه به شرایط ویژه شهر ملکشاهی علیرغم اینکه با تنگناهای مالی رو به رو است تلاش و جدیت دارد هر چه سریعتر ، طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی از سد ایلام را به بهره برداری برساند.

شهرستان ملکشاهی با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری ایلام واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.