حیدر نعمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز آمار ایران با روش های مخصوصی که دارد کار آمارگیری از نرخ بیکاری در سراسر کشور را انجام می دهد و استان ها هیچ دخل و تصرفی در نحوه آمارگیری و تحلیل داده ها ندارند.

وی، در پاسخ به انتقاد برخی ها که کاهش نرخ بیکاری در ایلام و قرار گرفتن در رتبه سوم اشتغال کشور را غیر واقعی می دانند، اظهار داشت: در هر دوره اطلاعات خانوارهای مختلف توسط بخش خصوصی از نظر ارزیابی اشتغال افراد جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل داده ها توسط مرکز آمار ایران صورت می گیرد.

نعمتی گفت: با یک روش علمی آمار جمع آوری، دسته بندی، بررسی و ارزیابی می شوند و روش آمارگیری برای اعلام نرخ بیکاری سال ۹۱ و سال قبل هیچ تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: بدون شک مولفه های مهم و اثرگذاری در کاهش نرخ بیکاری استان اثرگذار بوده که نباید از آن غافل بود زیرا با تلاش مجموعه اقتصادی و تلاش شبانه روزی با جذب تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال فراگیر و همچنین اشتغال روستایی جهش قابل توجهی در جذب تسهیلات صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ما عزم خود برای برای جهش تولید در سال جاری جزم کرده ایم و برای تحقق شعار سال که مقام معظم رهبری فرموده اند به جد تلاش می کنیم.

نعمتی گفت: همه طرح های مشکل دار شناسایی شده و طرح های آماده افتتاح و فعال و نیمه فعال نیز مورد بررسی قرار گرفته که بر اساس برنامه زمانبندی برای افزایش تولید، تکمیل و فعالسازی واحدهای غیرفعال در سال جاری برنامه ریزی لازم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در سال جاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همچنان برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی فعال خواهد بود.

نرخ بیکاری استان ایلام بر اساس اعلام مکز آمار ایران در سال ۹۸ به ۸.۳ درصد رسیده و در زمستان ۹۸ به هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.