شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت، این تعداد خانوار آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا توسط سازمان هدفمندی یارانه ها، شناسایی شده و بسته حمایتی دریافت می کنند.

وی افزود: بسته های حمایتی برای خانوارهای یک نفره ۲ میلیون ریال، ۲ نفره سه میلیون ریال، سه نفره چهار میلیون ریال و پنج نفره و بیشتر ۶ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شیرخانی یادآور شد: با شیوع کرونا و با توجه به اطلاع رسانی و معرفی سامانه بیمه بیکاری در استان ۲ هزار و ۷۵۷ کارگر تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: همچنین در پی طرح خرید اضطراری جهت جبران بخشی از تبعات اقتصادی برای اقشار آسیب پذیر مصوبه هیات وزیران این دستورالعمل تدوین شده و برای قشرهای فاقد درآمد ثابت از قبیل، رانندگان حمل و نقل عمومی، کارگران فصلی و دستفروشان تا سقف چهار میلیون خانوار مشمول برخوردار از طرح خرید اعتباری هستند که برای خانوارهای یک نفره، ۱۰ میلیون ریال و سایر خانواده ها، ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و این تسهیلات با بهره چهار درصد و سه ماه تنفس است که تا این لحظه فرآیند آن تدوین اما به استان ها ابلاغ نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پیرو دستور رییس جمهوری و تصمیمات کارگروه معاونت اقتصادی در بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا فهرست ۱۰ رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده اند اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس دستور ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰ درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده در تیر ماه ۹۹ می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۹۹ اقدام کنند.

به گفته شیرخانی، فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا شامل رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع وحمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری است.

وی اضافه کرد: ۳۰۰ میلیارد ریال جهت تهیه اقلام بهداشتی به مراکز کمپ ترک اعتیاد، واریز کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی و ضدعفونی ۱۴ کمپ ترک اعتیاد با سرانه هر مرکز ۵۷ میلیون ریال، واریز کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی با سرانه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار ریال برای مددجویان کلیه مراکز شبانه روزی نگهداری معلولان و سالمندان، تولید ماسک توسط شرکت های تعاونی، مشاغل خانگی، مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، تولید ۲۰ هزار ماسک و ۵۰۰ لباس سرهمی توسط شرکت تعاونی فدک سبز از دیگر اقدامات این اداره است.

شیرخانی ادامه داد: تولید ۳۵ هزار ماسک و ۲ هزار و ۵۰۰ روپوش بیمارستانی و سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی توسط مشاغل خانگی و تولید ۱۸۰ هزار ماسک و سه هزار و ۵۰۰ دستکش توسط مراکز و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای و تولید ۲۵ هزار ماسک توسط گروه های همیار زنان سرپرست خانوار، گندزدایی و ضدعفونی کلیه واحدهای کارگری و در اختیار قرار دادن وسایل بهداشتی به واحدهای کارگری، تعطیلی نیروهای بومی و قرنطینه شدن نیروهای غیربومی نیز صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به انتقال بخش مراقبت های قلب بیمارستان مصطفی به بیمارستان زاگرس ۱۰ هزار و ۹۰۰ خدمت درمانی در بخش اورژانس، بستری و ویزیت عمومی به مراجعه کنندگان ارائه شده است.

وی افزود: همچنین واحدها و کارگاه های تولیدی خرد و خانگی تولیدکننده محصولات بهداشتی و پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند و سایر واحدهای تولیدی در این بخش ها نیز تا سقف یک میلیارد ریال برای هر واحد، با نظارت کمیته استانی کرونا، نظام سلامت استان و فرمانداری ها می توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره مند شوند و بانک رفاه نیز به کادر درمانی، تنفس سه ماهه برای پرداخت تسهیلات می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.