عمران خود آموز روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره با مشارکت انجمن شعر و ادب ایوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایوان و حمایت این اداره کل به منظور کشف و معرفی استعدادهای نو در حوزه شعر کردی کودک و ایجاد انگیزه در شاعران کردی‌سرا برای خلق آثار ادبی فاخر در این حوزه و پاس‌داشت و تقویت زبان مادری برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: این جشنواره شامل دو بخش شاعران بزرگسال شعر کودک و شاعران کودک و نوجوان است.

وی گفت: بخش‌ جنبی جشنوارە شامل مسابقه شعرخوانی کودکان به صورت مجازی از طریق ارسال فایل ویدئویی به نشانی مجازی دبیرخانه جشنواره برگزار و با رأی هیات داوران از برگزیدگان این بخش قدردانی خواهد شد.

خودآموز به طراحی پوستر جشنوار نیز اشاره کرد و افزود: علاقەمندان بە شرکت در بخش طراحی پوستر می‌توانند آثار خود را با موضوع جشنواره شعر کردی منال از طریق کانال مجازی جشنوارە بە دبیرخانە ارسال کنند.

وی اظهار داشت: اشعاری در جشنوارە پذیرفتە می‌شوند کە با یکی از گویش‌های زبان کردی و با رسم الخط استاندارد این زبان در قالب فایل word به همراه فایل صوتی یا تصویریِ خوانش اشعار به دبیرخانه جشنواره ارسال شوند.

وی با ذکر اینکه شاعران می‌توانند با ارسال حداقل سه و حداکثر پنج اثر (بدون محدودیت قالب‌های شعری) در جشنوارە شرکت کنند، آخرین مهلت ارسال را پایان خرداد ماه و اختتامیه را فصل تابستان عنوان کرد.

جشنواره دوسالانه شعر کردی منال از سال ۹۲ در ایلام کلید خورده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.