سیامک بیگی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام شامگاه دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هر گونه هجوم گسترده ملخ، مورچه یا هر حشره دیگری به استان ایلام از طریق مرز مهران صحت ندارد.

وی افزود: یک فایل تصویری طی چند روز گذشته در فضای مجازی مبنی بر هجوم گسترده حشرات به استان ایلام پخش شده است که این موضوع به صراحت تکذیب می شود.

وی یادآور شد: در برخی رسانه ها این هجوم را مورچه و در برخی رسانه ها ملخ یا حشرات دیگر ذکر کرده اند که هیچ کدام از این موارد صحت ندارد و این پاسگاه مرزی متعلق به استان ایلام نیست.

بیگی تاکید کرد: بعد از مهار ملخ های صحرایی که تابستان سال ۹۸ از سمت عراق به برخی نقاط استان ایلام در بیابان های ۲ شهرستان دهلران و آبدانان هجوم آوردند دیگر موردی از ملخ در استان مشاهده نشده است.

وی از رسانه های فضای مجازی خواست قبل از انتشار هرگونه مطلب یا فایلی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود از صحت آن موضوع اطمینان حاصل کنند و هر مطلبی را نشر ندهند.

وی گفت: از همان اولین حضور ملخ ها در تابستان سال ۹۸ تاکنون به طور مرتب مرزها و بیابان های استان در جوار مرزهای کشور عراق و استان خوزستان پایش و رصد می شود.

بیگی به مردم نیز توصیه کرد: مطالب را از رسانه های معتبر و منابع موثق پیگیری کنند و هر مطلب و فایلی که در فضای مجازی منتشر می شود را باور و باز نشر نکنند.

ورود ملخ به پاسگاه مرزی مهران تکذیب می شود

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی مهران نیز گفت: فیلم کوتاه پخش شده در مورد هجوم ملخ به یکی از پاسگاههای مرزی، مربوط به پاسگاه مرزی شهرستان مهران نیست.

سرهنگ احمدرضا احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرزبانی با رصد کامل و بررسی همه جانبه در سطح جدار مرز ورود ملخ به مرزهای جغرافیایی شهرستان مهران و پاسگاه های مرزی را تکذیب می کند.

وی تاکید کرد: در این راستا طی روزهای اخیر و با تعامل با فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان مهران حساسیت لازم مد نظر قرار گرفته است.

تیرماه گذشته بیابان های استان ایلام در شهرستان های دهلران و آبدانان محل هجوم ملخ های صحرایی قرار گرفت که از سمت عراق وارد استان شدند و با توجه به مهار سریع این حشرات از رسیدن به مرحله زاد و ولد و مهاجرت گسترده آنها به سایر نقاط استان سریع جلوگیری شد.

با مهار کامل این حشرات تاکنون موردی از حضور تایید شده ملخ یا حشره دیگری در استان گزارش و مشاهده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.