سارا لطیفیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع این بیماری جدید تمام حوزه های زندگی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار داده و وضعیت بحرانی را رقم زده است که حتی روی ساده ترین رفتارها و اعمال روزانه ما هم اثر گذاشته و ما را مجبور به تغییر و یا کنار گذاشتن عادت‌های خود کرده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت جدید سبک زندگی جدیدی را نیز می طلبد، افزود: ما باید قبول کنیم که در شرایط عادی نیستیم و این یعنی مسئولیت پذیری فردی، هر فردی به عنوان عضوی از جامعه باید به این باور برسد تا سهم خود را در مقابله و مبارزه با این بحران ادا کند.

وضعیت پیش آمده را توفیق اجباری تلقی کنیم

لطیفیان یادآور شد: اگر ما این وضعیت پیش آمده را یک توفیق اجباری تلقی کنیم و با قدرت بیشتر خدمتگزار جامعه باشیم، باشد که به دستاوردهای جدیدی هم نائل شویم و به قول حافظ شیرین سخن، در خلاف آمد عادت بطلب کام که من کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم.

مدرس دانشگاه های ایلام گفت: اکنون ما باید هم برای حفظ سلامت اعضا و هم برای قطع زنجیره شیوع بیماری خود و خانواده را ملزم به خانه ماندن کنیم و از رفت و آمدهای غیر ضروری در شهر بپرهیزیم.

وی ادامه داد: برای انجام کارهای اداری و بانکی از سیستم های اینترنتی استفاده کنیم، از نشر اخبار و اطلاعات غلط و نادرست بپرهیزیم، برای حفظ آرامش جامعه به شایعات دامن نزنیم و توصیه های بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم.

لطیفیان بیان کرد: باید محیطی شاد و مفرح برای همه اعضای خانواده فراهم کنیم تا لحظات خوب و خاطره انگیز را در کنار هم بگذرانند.

جریان آموزش نباید قطع شود/لزوم حفظ روحیه دانش آموزان و دانشجویان

لطیفیان بعنوان یک مدرس دانشگاه تاکید کرد: به عنوان معلم نیز باید گفت، هرچند که تدریس در کلاس درس و با حضور طالبان علم شیرین است، اما در شرایط فعلی که سلامتی آینده سازان ما مهمتر است باید چاره ای اندیشید که جریان آموزش قطع نشود و همچنان معلمان به رسالت خود در امر آموزش و پرورش بپردازند.

وی گفت: باید با روشهای نوین و با استفاده از زبان شیرین و هنری دانش آموزان و دانشجویان را ترغیب کرد که به موضوع بیماری توجه ویژه ای داشته باشند و آنها را تشویق به جدی گرفتن توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه کنند و با پیام های امیدوار کننده روحیه شاد آنها را حفظ کرد تا دچار یأس و ناامیدی نشوند و امید به آمدن روزهای زیبای آینده را در دل آنها زنده نگه داشت.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: همچنین باید از طریق شبکه های اجتماعی یا فیلم های ضبط شده با دانشجویان در ارتباط بود و ارسال مطالب مفید و معرفی کتابها و سایت های اینترنتی مناسب هم می تواند یکی دیگر از راه حل ها در این موقعیت باشد.

لطیفیان تاکید کرد: آماده کردن بسته های آموزشی برای ادامه آموزش بدون وقفه برای ایامی که دانشجویان در خانه هستند مفید است تا بعد از فروکش کردن بحران و بازگشت به محل تحصیل با ذهنی آماده در کلاس ها شرکت کنند.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان ایلام سه رقمی شد و به ۱۰۳ نفر افزایش یافت. به گفته دکتر محمد کریمیان، تا کنون ۵۰ نفر بهبود یافته اند، و ۶ نفر نیز تا کنون فوت کرده اند.

آمار پزشکان مبتلا به کرونا نیز به چهار نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.