رضا رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده است و همه به نوعی درگیر این بیماری و تبعات آن شده اند.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری های جزیره ای در شرایط کنونی می تواند وضعیت گسترش بیماری را از کنترل خارج کند، تاکید کرد: دستورات محلی برای ایجاد قرنطینه، بستن و جابجا کردن و غیره در مراکز استان ها و حتی برخی شهرستان ها موجب چند گانگی رفتاری و افزودن ابهامات در سطح جامعه و البته افزایش بار روانی آن می شود.

رستمی یادآور شد: شاید همین تصمیم گیری های جزیره ای و عموما غیر کارشناسی رییس جمهوری را ناچار کرد که برای این نوع رفتارها محدودیت هایی ایجاد کرده و تاکید کردند که تصمیمات مهم باید تنها از ستاد مدیریت کشور باشد و استان ها راسا نمی توانند خارج از قاعده عمل کنند.

سردبیر روزنامه مانشت ایلام گفت: برای غلبه بر این بیماری و رهایی از وضعیت کنونی چاره ای جز این هم وجود ندارد و انتظار می رود برنامه ریزان و مسوولان نیز با دقت نظر بیشتری در کاهش نگرانی های عمومی جامعه کوشا بوده و با مردم رو راست باشند.

رستمی اظهار داشت: توزیع مناسب مواد مورد نیاز برای ضدعفونی کردن محل زندگی و کار و ... ساماندهی بهتر در حوزه اطلاع رسانی و در صورت امکان تهیه و اختصاص بسته های متعدد و متنوع حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه می تواند بخش عمده ای از نگرانی های مردم را برای همراهی بیشتر فراهم کند.

وی تاکید کرد: برای داشتن آرامش بیشتر درصدد کسب اطلاعات زیاد به هر قیمتی و از هر کانالی نباشیم، اطلاعات و حرف‌های ضد و نقیض، بدون امکان تمیز و تشخیص آن‌ها، میزان نگرانی ما را افزایش می‌دهد.

به گفته رستمی، منابع کسب اطلاعات خود را مدیریت کنیم، از منابع مطمئن و موثق استفاده کنیم و تا جایی که می‌توانیم از خبرها فاصله بگیریم و در جستجوی دریافت آمار لحظه‌به‌لحظه نباشیم چرا که این اطلاعات نه‌تنها کمک‌کننده نیستند، بلکه نگرانی را افزایش می‌دهند.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این استان ایلام سه رقمی شد و به ۱۰۳ نفر افزایش یافت. به گفته دکتر محمد کریمیان، تا کنون ۵۰ نفر بهبود یافته اند، و ۶ نفر نیز تا کنون فوت کرده اند.

آمار پزشکان مبتلا به کرونا نیز به چهار نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.