به گزارش روابط عمومی شرکت پالایشگاه ایلام، عابدین زرگوشی اظهار داشت: در ۱۲ سال گذشته از زمان راه اندازی پالایشگاه ایلام تاکنون بطور کلی فروش  ال.پی.جی خام نزدیک به ۸۵ هزار تن بوده که ۷۵ هزار تن آن در سه سال اخیر تولید شده است.

وی افزود: با حفظ پایداری تولید در واحدهای بازیافت گوگرد در سه سال گذشته، تولید گوگرد پاستیلی نیز نسبت به سال قبل حدود ۱۰ درصد و در مقایسه با سه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

زرگوشی به افزایش تولید میعانات گازی در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال جاری در مجموع با افزایش ۱۰۰ هزار بشکه نسبت به مجموع تولید سال قبل، تولید میعانات گازی نیز پنج درصد رشد نشان می دهد.  

وی به کاهش شاخص مصرف ویژه انرژی (SEC) اشاره و اضافه کرد: برای کاهش مصرف انرژی با حفظ افزایش تولید، مصرف ویژه انرژی که بیانگر میزان انرژی مصرفی به ازای یک تن تولید محصولات است در پایان سال ۹۸ نسبت به میانگین سال ۹۷ از رقم ۲.۳۹ به ۲.۱۱ رسیده است که نشان از کاهش ۱۲درصدی مصرف انرژی به ازای هر تن تولید دارد.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام در مورد حفظ روند و نرخ مثبت افزایش تولید در سه سال اخیر نیز گفت: تصفیه گاز ترش و تحویل گاز شیرین به خط سراسری در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد و در مقایسه با دو سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی از رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی این شرکت در سال جاری خبر داد و افزود: با به ثمر رسیدن تلاش شبانه روزی کارکنان این شرکت در کاهش توقف های کاری و ارتقای شاخص های پایداری تولید، میزان محصولات تولیدی این پالایشگاه اعم از  گاز شیرین، گوگرد، میعانات گازی  و ال پی جی خام در مقایسه با سال های قبل افزایش چشمگیری داشته است.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام اظهار داشت: هم سو با افزایش کمی محصولات به لحاظ کیفی نیز پس از سال ها با استاندارد کردن میزان مرکاپتان موجود در گاز شهری تزریقی به خط سراسری، بهبود قابل توجهی در کیفیت این محصول حاصل شده و گوگرد پاستیلی نیز همچنان با خلوص منحصر به فرد تحویل مشتریان می شود. 

شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی استان ایلام و استان های غربی کشور و همچنین تامین خوراک پتروشیمی ایلام و تقویت فشار گاز غرب کشور در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ایلام و ۱۲ کیلومتری غرب بخش چوار به دست متخصصین جوان ایرانی راه اندازی شده است.

ظرفیت اسمی پالایشگاه گاز ایلام ۶.۸ میلیون متر مکعب در روز است که خوراک آن از مخزن گازی تنگ بیجار واقع در استان ایلام به فاصله ۴۰ کیلومتری پالایشگاه تامین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.