الیاس  فتاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی انتشار ویروس کرونا در سطح کشور و ورود آن به استان ایلام و در راستای حفظ سلامتی مردم برنامه های  متعددی برای  کنترل و بازرسی بیماران احتمالی به کرونا در مبادی و ورودی های این شهرستان در دست اجراست.

وی اضافه کرد: مسیر حمیل به شباب به عنوان دروازه ورودی استان ایلام کنترل می شود و در این خصوص یک اکیب ثابت بهداشتی درمانی برای شناسایی افراد مشکوک در پلیس راه شباب مستقر شده و از تمام مسافران ورودی آزمایش تب سنجی ویروس کرونا گرفته می شود.

فتاحی یادآور شد: در این طرح مشترک پزشکی، بهداشتی نیروهای پلیس راه، هلال احمر، راهداری و دانشگاه علوم پزشکی همکاری دارند.

فرماندار چرداول گفت: با تاکید استاندار و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر لغو سفرهای نوروزی و با توجه به اینکه شهرستان چرداول دارای اقامتگاه های توریستی و تفریحی و آثار باستانی  متعددی است هرگونه سفر به این منطقه ممنوع است و از هموطنان درخواست داریم در این برهه زمانی حساس به چرداول سفر نکنند.

فتاحی افزود: تجمعات و گردهمایی ها از عوامل اصلی تشدید بحران کرونا هستند و در این راستا انجام مراسمات مذهبی، دینی، ترحیم و عروسی در  مساجد، آرامستان ها و تالارها ممنوع است و تا الان مردم همکاری خوبی داشته اند.

وی  برپایی چادر در طبیعت و اماکن تفریحی را از برنامه های هرساله مردمان  چرداول برشمرد و تاکید کرد:  در این خصوص تمام ورودی های تفرجگاه ها مسدود شده است و مردم  اجازه این کار را ندارند و از عموم مردم تقاضا دارم در این موضوع همکاری داشته باشند. 

کنترل مبادی ورودی شهرستان، انجام تست تب سنجی، نظارت بر بازار و بویژه  قصابی ها و مرغداری ها، ممانعت از ورود هرگونه مسافر به شهرستان، توزیع مواد ضد عفونی کننده و گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و محل های پرتردد در شهرها و روستاها از اقدامات  انجام شده در چرداول در راستای مبارزه با کروناست.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در ۳۰ کیلومتری ایلام  قراردارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.