ساکنان عروس زاگرس امروز بازهم در همتی بالا حضور داشتند، امروز جای جای خیابان‌های شهر ایلام مملو از مردمی بود که تک به تک حماسه وحدت و انسجام آفریدند.

حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های اخذ رای در یک جمله بیانگر عشق و دوستی به میهن بود، امروز کهنسالان، جوانان، نوجوانان و حتی کودکان که در کنار خانواده در شعب اخذ رای حضور یافتند همگی پازل یک دنیا حضور و وحدت را برای چندمین بار تکمیل کردند.

امروز صحنه‌هایی نو از همدلی و عشق به میهن به نمایش درآمد، از شوق حضور نوجوانان رای اولی که برای نخستین بار شرکت در تعیین سرنوشت را تجربه کردند تا پیرمردان و پیرزنانی که شناسنامه‌شان مملو از آثار مهرهایی بود که مشارکت در انتخابات گذشته را حکایت می‌کرد.

حضور افراد دارای معلولیت نیز از جلوه‌های دیگر  حماسه حضور امروز بود، افرادی که به عشق وطن خود را به شعب رسانده بودند تا با دادن رای سهمی در خلق حماسه‌ای نو داشته باشند.

امروز دریایی از حضور و همبستگی در جای جای عروس زاگرس براه افتاد و مردم در صف‌هایی متحد و همدل آگاهانه و آزادانه برگه‌های سپید رای را به صندوق‌ها ریختند و به توطئه‌های دشمنان قاطعانه نه گفتند.

حضور مردم در انتخابات امروز آنچنان پرشور بود که زمان برگزاری این حماسه از سوی ستاد انتخاباتی کشور سه مرتبه و تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از خبرنگاران ایرنا از شهرستان‌های مختلف با وجود نزدیک شدن به پایان زمان برگزاری انتخابات بیشتر شعب اخذ رای همچنان مملو از جمعیت است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال هستند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.