با توجه به اینکه سفر حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری که قرار بود چهارشنبه هفته قبل انجام شود بدلیل همزمانی با سیل استان‌های شرقی به زمان دیگری موکول شده بود برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری از جمله خبرگزاری فارس، سفر ابتکار را به این موضوع نسبت دادند.

این درحالیست که به گفته قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام سفر رییس جمهوری لغو نشده و تنها به زمان دیگری موکول شده است و در آینده نزدیک انجام خواهد شد اما خبرگزاری فارس در گزارشی سفر ابتکار را توجیهی برای عدم حضور رییس جمهوری در استان قلمداد کرده بود.

ابتکار در این سفر یکروزه ضمن حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ایلام و تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان ایلام با جمعی از ورزشکاران و نخبگان استان و خانواده شهید دفاع مقدس دیدار کرده و از بازارچه خوداشتغالی زنان و یک مرکز کارآفرینی زنان روستایی بازدید کرد.

سفر ابتکار به استان ایلام به روال سفر به دیگر استان‌های دیگر کشور و با هدف تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده انجام شد اما برخی با ارتباط موضوع این سفر با لغو سفر رییس جمهوری، اصل حضور وی در استان را به حاشیه کشاندند و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده را به انتشار جوابیه وادار کردند.

روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در پی نگارش گزارشی از خبرگزاری فارس در خصوص سفر معصومه ابتکار به استان ایلام جوابیه‌ای منتشر و تاکید کرده است دلیل اصلی این سفر تصویب سند ارتقای وضعیت اجتماعی زنان بوده و هیچ ارتباطی به سفر رییس جمهوری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در پاسخ به گزارش ناقص و غیرحرفه‌ای خبرگزاری فارس از سفر اخیر معاون رییس جمهوری به استان ایلام با عنوان "رفع تکلیف برای عدم حضور رئیس جمهور در ایلام/ توئیتی که برای معاون رئیس جمهور مشکل‌ساز شد" این جوابیه را منتشر کرده است.

متن این جوابیه خطاب به مدیر مسوؤل خبرگزاری فارس به شرح زیر است:

سفرهای استانی خانم معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به طور مستمر و اغلب هفتگی بر اساس برنامه‌ریزی های مربوطه است.

از برنامه‌های مهم استانی در سال سوم دولت دوازدهم تصویب اسناد ارتقای وضعیت زنان و خانواده بوده و ایلام به عنوان بیستمین استانی که تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در آن پایان یافته و آماده تصویب بوده از ماه قبل در برنامه معاون رییس جمهور مستقل از برنامه ریاست محترم جمهوری قرار گرفته بود.

متاسفانه در مطلب مذکور که با لحنی طعنه‌وار و فاقد مختصات خبری لازم انتشار یافته فقط به دو برنامه معاون رییس جمهور (بازدید از بازارچه خوداشتغالی زنان و نشست با ورزشکاران و نخبگان) اشاره شد، درحالی که علاوه بر آنها برنامه‌های زیر در این سفر انجام شده که خبرنگار فارس با پشت کردن به رسالت خبری خود آنها را پوشش نداده و به نحوی وانمود شده است که گویی فقط همان دو برنامه بوده است.

در حالی که سایر برنامه عبارت بودند از حضور در شورای برنامه‌ریزی استان و تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، بازدید از یک مرکز کارآفرینی زنان روستایی با تشکیل تعاونی در روستای هفت چشمه، افتتاح طرح شتاب‌دهی کسب و کارهای فناورانه در محل خانه جوانان استان و بازدید و گفت و گو با بانوان تحت پوشش طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بر مبنای الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که استان ایلام در اجرای آن اقدام به آموزش‌های لازم و طی نمودن مراحل مختلف زنجیره ارزش و رسیدن به مرحله اتصال به بازار را انجام داده و معاونت امور زنان و خانواده به عنوان کارفرما، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در ۲۴ استان کشور آن را اجرا می‌کنند.

دیدار با خانواده شهید علیداد کرم‌پور از شهدای مکرم ایلام نیز جزو برنامه های خانم ابتکار بوده است. 

لغو برنامه رییس جمهور به استان ایلام در تیتر گزارش مورد بحث در واقع نوعی خبرسازی بوده، چرا که سفر مقام محترم ریاست جمهوری لغو نشده بلکه به تاخیر افتاده و ربط دادن این دو سفر مانند بسیاری دیگر از غرض‌ورزی‌های رسانه‌ای به شمار می‌رود و البته ظاهرا با نزدیک شدن به انتخابات پیچیده‌تر هم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.