مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی تا ساعاتی از روز جمعه در استان ایلام فعالیت ریزشی دارد هرچند بیشتر ریزش ها در طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رخ می دهد.

وی افزود: در صورت وقوع بارش در روز جمعه با توجه به سرد بودن هوا و کاهش دما احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: سامانه ریزشی در مناطق گرمسیر به صورت بارش باران، در نقاط سردسیر مخلوطی از باران و برف و در نواحی مرتفع به شکل بارش برف خواهد بود.

میهن پرست اضافه کرد: این سامانه بارشی هرچن کل استان را تحت تاثیر خود قرار می دهد اما در نواحی شمال، شمال و جنوب شرقی استان سهم بیشتری از این بارش ها می برد.

وی در مورد قدرت ریزشی این سیستم هم گفت: سامانه از قدرت چندانی برخوردار نیست و میزان بارش های آن در حد ضعیف تا متوسط است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام افزود: روز چهارشنبه در استان وقوع وزش باد به نسبت شدید وجود دارد و همچنین مه گرفتگی در راه های مواصلاتی کوهستانی و گردنه ها نیز از دیگر پدیده های جوی استان است.

میهن پرست یادآور شد: همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش محسوس دما و وجود یخبندان صبحگاهی پیش بینی می شود.

از ابتدای سال جاری تاکنون شهرایلام ۲۳۵ میلیمتر بارندگی دریافت کرده است و بعد از ایلام بیشترین بارش ها متعلق به شهرستان های ایوان و آبدانان با ۲۳۴ میلیمتر و کمترین ریزش های جوی هم مربوط به دهلران با ۱۲۶ میلیمتر بوده است.

استان ایلام برخلاف سال گذشته که دومین استان پربارش کشور بود امسال با کاهش محسوس بارندگی ها مواجه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.