صبح امروز آیین سوگواری این شهید والامقام و مجاهد خستگی ناپذیر هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت با حضور مسوولان لشکری و کشوری و خیل عظیم دوستدارانش در مصلای شهر ایلام برگزار شد.

دسته های عزاداری با ادوات موسیقی محلی همچون سنج و دمام خود را از نقاط مختلف ایلام به مصلی رساندند و مداحان و شاعران در وصف رشادت و مظلومیت این شهید بزرگوار مرثیه سرایی کردند.

اشک ها بر دیده همگان جاری و دل ها از رفتن غربیانه و نابهنگامش شکسته بود، دست ها بر سینه و سر می کوبید و مردم ایلام بار دیگر عاشورا و تاسوعای حسینی را تداعی کردند.

اما در این میان زنان و دختران ایلامی با مویه ها و شین محلی حزن انگیز خود دل سنگ را هم آب کردند و در غم شهادت این سردار بزرگ به گونه ای ناله و شیون می کردند گویی خبر شهادت فرزند، بردار یا پدرشان را شنیده بودند.

زنان ایلامی هنگام از دست دادن بستگان نزدیک به شیوه محلی به عزاداری می پردازند که در زبان محلی به آن شین می گویند و در این مراسم های محلی با صوتی هماهنگ با خواندن اشعار محلی کردی، لری و لکی به سوگواری می پردازند.

 زنان ایلامی امروز به مانند این چند روزی که همه عزادار سردار سلیمانی هستند با خواندن اشعار محلی در رثای این سردار اشک حزن و ماتم ریختند و برای پرواز ناباورانه اش مادرانه و خواهرانه عزاداری (شین) کردند.

شین زنان ایلامی برای سپهبد شهید از ابتدا تا انتهای مراسم ادامه داشت و بعد از پایان یافتن مراسم زنان با حضور در مقابل تصاویر ایشان که در جایگاه نزدیک سخنرانی قرار داشت از عمق جان و به طور خودجوش و با چشمانی گریان و قلبی محزون آیین شین را به اوج رساندند.

زنان ایلامی پیشتر نیز در روز و شب جمعه با حضور در مصلی به پاس قدردانی و ابراز محبت به سردار شهیدشان شین کردند.

با اعلام اعزای عمومی در پی شهادت سردار سلیمانی جای جای استان ایلام مراسم سوگواری برقرار است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد.

همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.