محمد نوذری روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان ایلام اظهار کرد: در راستای جلب مشارکت سیاسی مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نشست‌هایی با فعالان اصولگرا و اصلاح‌طلب و خانه احزاب با حضور استاندار ایلام برگزار شده و نشست‌هایی نیز با هیات‌های اجرایی، بزرگان، معتمدان و رسانه‌ها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: مردم این استان در ۱۰ دوره گذشته برگزاری انتخابات مجلس مشارکت بالایی در حدود ۷۵ درصد داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود در این دوره هم بالای ۷۰ درصد مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است همه باید برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو تلاش کنند.

رعایت اصل بی‌طرفی، رویکرد اساسی مسوؤلان استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام رعایت اصل بی‌طرفی را رویکرد اساسی تمامی اعضای ستاد انتخابات در این استان عنوان کرد و افزود: تمامی کسانیکه به نوعی دستی در انتخابات در این استان دارند باید این رویکرد را مد نظر داشته باشند.

نوذری تاکید کرد: مردم ملاک و معیار اصلی در تمامی انتخابات‌ها هستند و تشخیص‌ مردم هر چه باشد همه مسئولان به آن تن خواهند داد.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی که نظام و کشور درگیر آن است بدترین نوع جنگ است، اضافه کرد: در این مدل جنگ بر خلاف جنگ نظامی همه زیرساخت‌ها و مراودات کشور هدف قرار می‌گیرد بنابراین لازم است با وحدت ملی و همدلی، دولت را در گذر از این شرایط سخت کمک کنیم.

وی یادآور شد: این استان با وجود اینکه کمترین جمعیت را در کشور دارد از نظر بودجه سال آینده در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد و مجموع اعتبارهای این استان از ۹ استان دیگر کشور بالاتر است.

تنها سه داوطلب در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ۱۳۱ نفر در این استان داوطلب شرکت در انتخابات شدند که ۹۴ نفر در حوزه انتخابیه ایلام و ۳۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه دهلران است و تنها پنج نفر زن و مابقی مرد هستند.

نوذری افزود: در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی تنها سه نفر رد صلاحیت شده و ۱۲۸ نفر تایید شدند که داوطلبان رد صلاحیت شده از ۲۸ آذر تا اول دی به مدت چهار روز فرصت داشتند شکایت خود را به هیات نظارت برای بررسی ابلاغ کنند.

وی یادآور شد: پس از آن هیات نظارت طی ۲۰ روز از دوم تا ۲۱ ام دی کار رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر در خصوص صلاحیت همه داوطلبان را پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت انجام داده و به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: پس از این مرحله در مدت ۲۰ روز از ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن، فرمانداران حوزه‌های انتخابیه مراتب تایید یا رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کرده و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده را دریافت و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص همه داوطلبان را به وزارت کشور اعلام می‌کنند.

 نوذری اضافه کرد: پس از این مرحله در مدت سه روز نیز از ۱۲ تا ۱۴ بهمن شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، دریافت می‌شود.

۲۲ بهمن زمان اعلام قطعی نامزدها

وی یادآور شد: رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ادامه دارد که در نهایت ۲۲ بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها نیز به مدت هفت روز از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و دوم اسفندماه نیز زمان برگزاری انتخابات و اخذ رای از واجدان شرایط در تمامی حوزه های انتخابیه است.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه داشت.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.