محمدجواد مرادی نیا روز یکشنبه در آیین اختتامیه سومین دوره اهدا جایزه کتاب سال ایلام افزود: آگاهی و تحول در کشورمان زمانی آغاز شد که کتاب به زندگی مردم راه پیدا کرد بطوریکه تا قبل از انقلاب مشروطه تعداد افراد باسواد چیزی کمتر از ۲۰ درصد بود.

وی ادامه داد: نرخ باسوادی رفته رفته افزایش پیدا کرد، بی سوادی در شهرستان ها و حتی روستاها کمتر شد، این امر البته به واسطه گشایش چاپخانه ها و مطبوعات در سراسر کشور بود.

مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بنیان انقلاب مشروطه به واسطه مطالعه و کتابخوانی صورت گرفت و در انقلاب اسلامی این مسئله بیش از پیش مضاعف شد و آثار چهره های سیاسی و فرهنگی نظیر حضرت امام خمینی(ره)، دکتر شریعتی و دیگر بزرگان در آگاه سازی مردم نقش عمده ای داشت.

مرادی نیا تاکید کرد: خوشبختانه در استان ایلام افتتاح دفاتر نشر با روند رو به رشدی مواجه بوده است و نقطه عطف این افزایش همین جایزه کتاب سال استان است که از آثار نویسندگان و ناشران بومی تقدیر می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این آیین ابراز امیدواری کرد برگزاری این آیین ها موجب توسعه هرچه بیشتر فرهنگ غنی و شفاهی این سرزمین به سمت فرهنگ مکتوب و ماندگاری آن شود.

عمران خودآموز اضافه کرد: استان ایلام سرمایه های متعددی دارد و بیشتر از همه به سرمایه های انسانی خود متکی است، خوشبختانه این سرمایه های انسانی اغلب در حوزه فرهنگ و هنر دیده می شوند.

در این آیین که جمعی از مسئولان محلی، نویسندگان، ناشران، شاعران و غیره حضور داشتند جوایز سومین دوره کتاب سال استان اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.