به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، محمد نوذری شامگاه سه شنبه اظهار داشت: از این تعداد ۱۵ نفر در حوزه شمالی و ۱۲ نفر نیز در حوزه جنوبی استان ثبت نام کردند.

وی به مدرک تحصیلی این افراد اشاره کرد و یادآور شد: از این ۲۷ نفر سه نفر با مدرک کارشناسی (معادل کارشناسی ارشد)، ۲۰ نفر با مدرک کارشناسی ارشد و چهار نفر نیز با مدرک دکترا ثبت نام کردند.

 نوذری جنسیت همه افراد شرکت کننده تا پایان روز سوم را مرد اعلام کرد و گفت: از ۲۷ داوطلب انتخابات ۹ نفر ایثارگر هستند.

وی همچنین به دامنه سنی افراد شرکت کننده اشاره کرد و گفت: جوان‌ترین نامزد انتخاباتی تا این لحظه ۳۲ سال و مسن ترین ۶۰ سال سن دارد.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شهرستان‌های ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در حوزه انتخابیه شمال و شهرستان‌های بدره، دره شهر، دهلران و آبدانان نیز در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام قرار دارند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز شد و تا ۱۶ آذر فرآیند ثبت نام از داوطلبان ادامه دارد.

اسامی داوطلبان تعیین صلاحیت شده ۲۲ بهمن اعلام می شود و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی از یکشنبه دهم آذرماه آغاز شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.