حجت‌الاسلام سیدمحسن موسوی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دهلران افزود: معتمدان و افراد با نفوذ باید این مساله را به جد در مجالس و محافل و در سطح جامعه دنبال کنند تا سنت‌های ناروا بویژه در عزاداری‌ها حذف شود.

وی بر ساماندهی مراسمات فاتحه خوانی تاکید کرد و یادآور شد: کارها باید طبق شرع اسلام باشد و برخی آداب و رسوم و سنت‌های ناروا برداشته شوند تا مردم و صاحبان عزا گرفتار این سنت‌های دست و پاگیر نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دهلران حجاب و عفاف را از دیگر موضوعات مهم و قابل پیگیری در شواری فرهنگ عمومی ذکر کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران، بسیج خواهران، کمیسیون بانوان فرمانداری و نهادهای فرهنگی، حجاب و عفاف را در ادارات و اجتماع مد نظر قرار دهند و در این راستا اقدامات ملموس داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: ترویج حجاب برتر، دعوت از معتمدان و ترویج فرهنگ عمومی در جامعه نقش موثری در پیشبرد اهداف این شورا دارد و باید از این راهکارها نهایت بهره‌وری را کرد.

وی بر ضرورت برگزاری یادواره شهدای شهرستان دهلران تاکید و اظهار کرد: باید از فرصت مساجد، حسینیه‌ها، نشست‌ها و تذکرها در جهت آگاهی‌رسانی به جامعه در خصوص آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر بهره گرفت و اقدامات پیگشیرانه دنبال شود.

فرماندار دهلران نیز در این نشست ساختار فرهنگ را پویا و متحرک دانست و گفت: مجموعه‌ای از رفتارها، کردارها، قواعد و آداب و رسوم فرهنگ یک جامعه را تشکیل می‌دهند.

مجید عسگری به کارکرد فرهنگ در اصلاح الگوها اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود با همت و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و بسترسازی زمینه کنار گذاشتن سنت‌های ناروا در جامعه فراهم شود.

وی تلاش در جهت توسعه فرهنگ عمومی را منوط به احساس مسئولیت متولیان و آحاد جامعه دانست و اظهار کرد: تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی در شهرستان و اجرایی کردن مصوبات بستگی به همت فراگیر و استفاده از همه ظرفیت‌ها دارد و باید در این زمینه همه احساس مسئولیت کنند.

عسگری مواد مخدر را از آسیب‌های جدی ذکر کرد و یادآور شد: حاشیه‌نشینی از معضلات جدی در بحث مواد مخدر است که باید رصد شود.

فرماندار دهلران به راهکار دولت تدبیر و امید یعنی اجتماعی کردن مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در جامعه اشاره و تاکید کرد: تدوین شناسنامه آسیب‌های اجتماعی در محلات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از دستگیری ۱۰ عمده فروش مواد مخدر در شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز از فروشندگان کشف شد.

نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران با موضوع ساماندهی مراسمات فاتحه خوانی،حجاب و عفاف و آسیب‌شناسی مواد مخدر و راه‌های مقابله با آن از منظر شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران در ۲۲۰ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.