عباس شمس اللهی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال‌های اخیر، توسعه گازرسانی به صنایع، موجب کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده‌ای شده که می‌تواند تاثیر به سزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

وی افزود: گاز طبیعی بیشترین نقش را در حمایت از بخش های تولیدی استان داشته و به واسطه سوخت ارزان و پاک و میزان ارزش افزوده منجر به بهبود شرایط اقتصادی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به میزان صرفه جویی انجام شده ناشی از جایگزینی سوخت های مایع ، اثرات مثبت زیست محیطی و تامین منبع پایدار انرژی طرح های صنعتی استان را از نتایج استفاده از گاز طبیعی برشمرد و یادآور شد: میزان مصرف گاز طبیعی واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ میلیون متر مکعب و از سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۲۵۰ مترمکعب بوده است.

شمس اللهی تاکید کرد: طرح های توسعه‌ ای که طی سال‌ گذشته اجرا شده است با سرعت بیشتری امسال و سال آینده ادامه خواهند داشت و برنامه شرکت گاز این است تا پایان سال جاری تعداد ۶۰ واحد صنعتی دیگر استان را به شبکه گاز متصل کند.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به مناطق روستایی و شهری استان نیز گفت: در حال حاضر تعداد ۳۸۸ روستا در استان ایلام با ۳۹ هزار مشترک گازدار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام تاکید کرد: با بهره برداری از ۷۹ روستای دیگر تا پایان سال جاری تعداد روستاهای برخوردار از گاز در این استان به ۴۶۰ روستا خواهد رسید.

شمس اللهی سرانه جمعیتی بهره مند روستایی استان از نعمت گاز طبیعی را ۸۷ درصد اعلام کرد و افزود: میزان بهره مندی جمعیت روستایی استان تا پایان سال جاری به بیش از ۹۴ درصد خواهد رسید.

وی همچنین، میزان برخورداری مناطق شهری ایلام از شبکه گاز را ۹۹ درصد بیان کرد و گفت: تنها شهرهای میمه و پهله زرین آباد شهرستان دهلران از نعمت گاز برخوردار نبوده که طرح گازرسانی به این شهرها با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: تمام عملیات گازرسانی به این ۲ شهر باقی مانده تا پایان امسال ضریب نفوذ گازرسانی در شهرهای استان به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۳۸۸ روستا و ۲۳ شهر استان ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.