عبدالمالک شنبه زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: هم اکنون ۲۴ اقامتگاه بوم گردی جهت پذیرایی از گردشگران و مهمانان در استان فعال است.

شنبه زاده یادآور شد: همچنین ۴۰ خانه بوم گردی نیز در روستاهای هدف گردشگری که دارای بیشترین جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی هستند ساماندهی و مهیا شده است و پذیرای گردشگران در استان ایلام هستند.

وی بازدید از آثار و جاذبه‌های تاریخی را از دیگر امتیازهای اسکان گردشگران دراقامت گاه‌های بوم گردی استان مرزی ایلام عنوان کرد.

شنبه زاده با اشاره به این که توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای توسعه گردشگری در ایلام انجام می شود، گفت: گسترش اقامتگاه‌های بوم گردی بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم می کند.

وی تاکید کرد: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایری و روستایی از جمله صنایع دستی را دارند.

شنبه زاده هدف از تقویت بوم‌گردی را ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد.

وی یادآور شد: ۱۱ هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر، ۱۱ سفره خانه سنتی و ۴۰ اقامتگاه بومگردی جهت استقبال از گردشگران و مسافران فعالیت دارند.

شنبه زاده اضافه کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز برای ۱۲۶ نفر در ۱۴ کارگاه به صورت فصلی در فعالیت های معاونت میراث فرهنگی شامل کارگاه های مرمت آثار، کاوش های باستان شناسی، بررسی و شناسایی و ثبت آثار اشتغال ایجاد شده است.

استان ایلام  یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۰ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۳ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.