قاسم سلیمانی دشتکی بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری از تاریخ ۲ تا ۱۴ آبان ماه، ۱۴ دیدار و رایزنی با مسئولان ارشد کشور داشت که طی این مدت با ۲ وزیر، چهار معاون وزیر، چهار مدیرعامل شرکت های کلان، روسای برخی سازمان ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت و گو کرد.

در مدت یاد شده استاندار ایلام در نشست ستاد مرکزی اربعین کشور و نشست سه جانبه با معاونان سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی شرکت و با اعضا و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، اعضا و مدیرعامل هلدینگ تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه خاتم الانبیاء، مجمع نمایندگان استان ایلام و همچنین وزیر کشور و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

حضور در مجمع استانداران در مشهد مقدس

استاندار ایلام بعد از اتمام ماراتن نفس گیر اربعین که سکان اصلی این آوردگاه را خود وی بر عهده داشت، بلافاصله برای حضور در همایش استانداران به مقصد مشهد حرکت کرد و به دلیل برگزاری باشکوه اربعین ۹۸ مورد قدردانی وزیر کشور قرار گرفت.

قاسم سلیمانی دشتکی در همایش استانداران با حضور وزیر کشور با بیان اینکه این استان در اربعین امسال میزبان بیش از ۶۰ درصد زائران بود، گفت: خلق حماسه بزرگ اربعین حاصل تلاش، وحدت و همدلی عمیق بین مردم و مسئولان استان است.

وی افزود: همکاری مطلوب مسئولان ارشد کشوری و لشکری و میزبانی شایسته مردم استان ایلام، حماسه عظیم اربعین ۹۸ را رقم زد.

وی بر افزایش اختیارات استانداران مناطق مرزی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: استانداران مناطق مرزی باید در مراودات و برقراری ارتباط با همتایان خود در کشور هم مرز از دامنه اختیارات بیشتر برخوردار باشند چراکه در چنین وضعیتی اقتدار یک استاندار، اقتدار کشور است.

در این همایش وزیر کشور از پذیرایی و تلاش های مردم و مسئولان استان ایلام و به ویژه حضور و تلاش های جهادی استاندار ایلام در برگزاری باشکوه اربعین قدردانی و تشکر کرد و گفت: بار اصلی اربعین بر دوش ایلامیان بود و در این میان تعهد استاندار ایلام بی نظیر است. 

به گفته رحمانی فضلی با وجود اینکه استاندار ایلام دو ماه استراحت مطلق داشت اما باتلاش و تعهد مثال زدنی یکی از پر افتخارآفرین دوران را در برگزاری مراسم باشکوه اربعین برجای گذاشت. 

دیدار با تولیت آستان قدس رضوی

استاندار ایلام همچنین در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از خدمات رسانی آستان قدس رضوی در مرز مهران به زائران اربعین، افزود: مرز مهران در طول سال و به ویژه اربعین گذرگاه اصلی میلیون ها زائر اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور و جهان است.

وی تاکید کرد: بنابراین ایجاد یک زائرسرای بزرگ دائمی چند منظوره در پایانه مرزی مهران با توجه به کثرت و تراکم جمعیت در طول سال و به ویژه در ایام اربعین بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ایجاد یک بلوار با فضای سبز از پل زائر تا پایانه مرزی مهران از اولویت های ستاد اربعین استان برای سال آینده است که در این راستا استان قدس رضوی با توجه به توانمندی های مالی و اعتباری خود درایجاد این بلوار و تامین هزینه های آن با نام مبارک امام رضا (ع) نقش اصلی را داشته باشد.

در این دیدار مقرر شد درخواست های استاندار ایلام نظیر ایجاد موکب دائمی چند منظوره و احداث بلوار از ابتدای پل زائر تا پایانه مرزی مهران طی نامه ای جهت پیگیری به آستان قدس رضوی ارسال شود.

استاندار ایلام از مشهد به سمت مرکز رفت و رایزنی های خود برای توسعه استان ایلام را در تهران از سر گرفت و با مسئولان ارشد کشور از نهاهای مختلف دیدار و نشست برگزار کرد.

دیدار با وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

قاسم سلیمانی دشتکی همچنین با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار استاندار ایلام خواستار تسریع در ساخت و تکمیل بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام و اختصاص سهم وزارت در تکمیل دی کلینیک شهرستان ملکشاهی شد.

گفتنی است در این نشست وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دستورات لازم در جهت رفع موانع طرح های مذکور را صادر کرد.

دیدار با معاون وزیر صمت و رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)

قاسم سلیمانی دشتکی در ادامه نشست های خود با مسئولان ارشد کشور برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد طرح های توسعه ای و اشتغالزا در استان با محمدباقر عالی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: تلاش های بسیار خوب و مطلوبی برای ایجاد سرمایه گذاری در استان ایلام در دو سال گذشته شروع شده و اکنون این استان در شاخص امنیت اقتصادی بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

در این نشست که جمعی از مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز حضور داشتند، استاندار ایلام در راستای پیگیری تفاهم نامه های امضا شده شامل طرح روغن کشی کلزا در شهرستان آبدانان، تولید بنزین پیرولیز با مشارکت هلدینگ خلیج فارس، تولید کیسه پلی پروپیلن و اجرای طرح ممبران شهرستان ایوان بحث و گفت و گو کرد.

در تازه ترین ارزیابی گزارش تجارت‌نیوز از تحلیل داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان ایلام در بین استان های کشور با رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در چهار ماه نخست امسال در صدر سرمایه گذاری کشور به همراه استان های تهران، همدان، اردبیل، کرمان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی قرار گرفته است.

نشست مشترک با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

قاسم سلیمانی دشتکی در نشست مشترک با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خواستار عملیاتی شدن مصوبات سفر هیات بلند پایه اقتصادی کشور به استان ایلام شد.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت آزادراه پل زال - چیلات - نجف اشرف که در سفر هیات بلندپایه اقتصادی به استان ایلام تصویب شده بود، پیش بینی شد.

وی افزود: بعد از حضور مقامات ارشد اقتصادی کشور به استان و اتخاذ تصمیماتی از جمله ایجاد بزرگراه پل زال، چیلات، نجف اشرف و پیگیری آن در نشست مردادماه سال جاری با حضور چهار بانک عامل ملی، ملت، سپه و پارسیان و مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور، لازم است در جهت عملیاتی شدن مصوبات اتخاذ شده اهتمام جدی صورت گیرد.

در این نشست پس از بحث و گفت و گوی استاندار ایلام با مقامات کشوری، مقرر شد بر اساس تفاهم نامه های گذشته نسبت به انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و بانک های عامل اقدام شود.

همچنین در این نشست سه جانبه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به ایجاد طرح آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف در لایحه بودجه ۹۹ اقدام کند.

پیش از این استاندار ایلام خبر داده بود: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام و مساعدت وی برای اتصال استان به آزاد راه و پیگیری های لازم صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت. 

به گفته سلیمانی دشتکی، این آزاد راه از پل زال تا مرز چیلات دهلران( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.

دیدار با مدیرعامل شرکت ایران خودرو

استاندار ایلام همچنین با مقیمی مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص سرمایه گذاری و احداث واحد قطعه سازی در استان ایلام بحث و گفت و گو شد.

دیدار با مدیرعامل هلدینگ تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه خاتم الانبیاء

 قاسم سلیمانی دشتکی در تداوم رایزنی های خود در مرکز با باقری مدیرعامل هلدینگ تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات قرارگاه خاتم الانبیاء و تیم همراه در خصوص شهر هوشمند، استان هوشمند و دولت الکترونیک و اجرای فیبر نوری و پروژه های مخابراتی بحث و رایزنی کرد.

همچنین در این نشست در جهت هوشمند سازی مزارع کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و ... بحث و گفتگو شد.

دیدار با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با حضور مجمع نمایندگان استان ایلام

استاندار ایلام به همراه نمایندگان استان به مجلس شورای اسلامی رفت و با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

سلیمانی دشتکی با تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

 در این نشست که امینی، میرزایی و کاظم زاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند در خصوص وضعیت زیرساختهای استان، پروژه های اربعین و طرح های مهم در دست اقدام بحث و گفتگو شد. 

همچنین درنشست صمیمی استاندار ایلام بامجمع نمایندگان استان که باحضور امینی، میرزایی و کاظم زاده نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد پیرامون اربعین ۹۸، پیگیری مسائل ومشکلات استان از جمله سد چناره، آزادراه پل زال، چیلات، نجف اشرف، آزاد راه حمیل، ایلام کربلا و دیگر مسائل استان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا، این نشست ها گوشه ای کوچک از تلاش فرد اول استان ایلام برای توسعه راهبردی و پایدار ایلام در حوزه های مختلف صنعت، کشاورزی، مرز، نفت، پتروشیمی، و ... است که درمدت ۱۴ روز با مقامات ارشد کشور داشت.

این در حالی است که استاندار ایلام پیش از سفر به مشهد و مرکز در ستاد مرکزی اربعین درپایانه مرزی مهران مستقر بود و مدیریت اربعین را برعهده داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.