به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در همایش استانداران با حضور وزیر کشور افزود: همکاری مطلوب مسئولان ارشد کشوری و لشکری و میزبانی شایسته مردم استان ایلام، حماسه عظیم اربعین ۹۸ را رقم زد.

وی بر افزایش اختیارات استانداران مناطق مرزی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: استانداران مناطق مرزی باید در مراودات و برقراری ارتباط با همتایان خود در کشور هم مرز از دامنه اختیارات بیشتر برخوردار باشند چراکه در چنین وضعیتی اقتدار یک استاندار، اقتدار کشور است.

سلیمانی دشتکی فرآیند تفویض اختیارات را در راستای تمرکززدایی عنوان و اضافه کرد: افزایش اختیار استانداران می تواند به برداشتن شکاف بین استان های توسعه یافته و توسعه نیافته کمک کند.

وی همچنین خواستار توجه دولت به پیشگیری از بلایای طبیعی به منظور کاهش هزینه ها شد و گفت: دولت بجای صرف هزینه های زیاد برای جبران خسارات بعد از بحران های طبیعی، همچون تجربه ارزنده استان ایلام در سیل ۹۸ با تمرکز بر پیشگیری و صرف کمترین هزینه علاج واقعه را قبل از وقوع کند.

در این همایش وزیرکشور از پذیرایی و تلاش های مردم و مسئولان استان ایلام و به ویژه حضور و تلاش های جهادی استاندار ایلام در برگزاری باشکوه اربعین قدردانی و تشکر کرد.

استاندار ایلام همچنین در دیدار با تولیت استان قدس رضوی ضمن قدردانی از خدمات رسانی آستان قدس رضوی در مرز مهران به زائران اربعین، افزود: مرز مهران در طول سال و به ویژه اربعین گذرگاه اصلی میلیون ها زائر اربعین حسینی از اقصی نقاط کشور و جهان است.

وی تاکید کرد: بنابراین ایجاد یک زائرسرای بزرگ دائمی چند منظوره در پایانه مرزی مهران با توجه به کثرت و تراکم جمعیت در طول سال و به ویژه در ایام اربعین بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: ایجاد یک بلوار با فضای سبز از پل زائر تا پایانه مرزی مهران از اولویت های ستاد اربعین استان برای سال آینده است که در این راستا استان قدس رضوی با توجه به توانمندی های مالی و اعتباری خود درایجاد این بلوار و تامین هزینه های آن با نام مبارک امام رضا (ع) نقش اصلی را داشته باشد.

در این دیدار مقرر شد درخواست های استاندار ایلام نظیر ایجاد موکب دائمی چند منظوره و احداث بلوار از ابتدای پل زائر تا پایانه مرزی مهران طی نامه ای جهت پیگیری به آستان قدس رضوی ارسال شود.

اربعین امسال چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.