سرهنگِ سعید شیرعلی‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم درمانی این بیمارستان با ظرفیت ۵۵ نفر با شروع فعالیت از ۱۵ مهرماه تا صبح امروز به صورت شبانه روز در حال خدمات‌رسانی به زائران بیمار هستند.

وی افزود: این بیمارستان شامل بخش‌هایی چون اتوبوس اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانس با ۱۳ تخت، سونوگرافی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داخلی، جراحی عمومی، بیهوشی، طب اورژانس و پزشک عمومی است.

دکتر شیرعلی‌زاده یادآور شد: نیروی هوایی ارتش یک ایستگاه صلواتی بزرگ در محل ورودی پایانه دایر کرده است که با توجه به حجم زیاد مراجعه زائران به بیمارستان صحرایی، بخشی از این موکب به درمانگاه عمومی تغییر کاربری داد و تعدادی از زائران برای معاینه و ویزیت سرپایی از خدمات این درمانگاه استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: عمده مراجعه زائران، معاینه و ویزیت عمومی و جراحی‌های ساده سرپایی است و مجروحان یا بیماران بدحال با آمبولانس به مراکز درمانی مجهز شهر مهران یا ایلام اعزام می‌شوند که در این راستا، هواپیمای ارتش در سه نوبت طی روزهای ۲۲، ۲۴ و ۲۵ مهرماه تعدادی از مجروحان بدحال بستری در مراقبت‌های ویژه را با نظر پزشکان به تهران اعزام کرد.

رئیس بیمارستان صحرایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در مرز مهران گفت: این بیمارستان که در همان روزهای اولیه حضور زائران در مرز مهران دایر شده است با صلاح دید زمانی ستاد مرکزی اربعین در مرز به خدمات‌رسانی به زائران ادامه می‌دهد.

فرآیند بازگشت زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین‌المللی مهران از امروز (جمعه ۲۶ مهرماه) شدت یافته است.

به گفته رئیس قرارگاه ویژه اربعین در مرز مهران از بامداد روز گذشته (پنجشنبه) تا ساعت ۲۴، ۱۹۴ هزار و ۸۷۱ زائر اربعین از طریق مرز مهران تردد (ورود و خروج) کردند که از این میزان تردد ۱۷۴ هزار و ۷۹۱‌ نفر از طریق این مرز بین‌المللی وارد کشور و تنها ۱۶ هزار و ۶۲۹ نفر از مرز خارج شدند.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.