به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران مستقر در پایانه مرزی مهران با بیان اینکه این نظم و ترتیب تا سه روز پس از اربعین نیز ادامه دارد، افزود: با توجه به تراکم و ازدحام زائران برای بازگشت بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری خوب مردم نگرانی بابت بازگشت زائران به کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همراهی مردم و زائران سبب مدیریت سفر بازگشت زائران شده است، اظهار کرد: از سه روز قبل ورودی‌ زائران به کشور نسبت به خروجی‌ها افزایش پیدا کرده است و به ازای هر یک نفر خروجی ۱۰ زائر وارد مرز مهران می‌شود و اگر نظم به همین ترتیب رعایت شود مشکل خاصی در برگشت نخواهیم داشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در مرزها روان است، یادآور شد: هرچند ما ۳۶۰ هزار خروج ظرف یک روز را در مرز مهران تجربه کردیم اما با بکارگیری همه امکانات از جمله حمل و نقل و اسکان این ازدحام تردد به خوبی مدیریت شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد زائران اربعین با وسائل شخصی به مناطق مرزی آمدند، تاکید کرد: زائران در بازگشت برای جلوگیری از هر گونه مشکلی، در طول مسیر استراحت کافی داشته باشند.

وزیر کشور اضافه کرد: برای اینکه زائران در اوج ازدحام نهایی بازگشت به کشور دچار مشکل احتمالی نشوند باید با همین روند ورودشان به کشور از مرزهای چهارگانه را مدیریت کنند.

وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ستاد مرکزی اربعین به همراه روسای کمیته‌های ستاد اربعین صبح امروز به منظور بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت‌های مرز مهران و روند تردد زائران وارد فرودگاه شهدای ایلام شدند.

بازدید از مرز مهران و نشست ویژه ستاد اربعین در استان ایلام از جمله برنامه‌های سفر رحمانی‌فضلی در استان ایلام است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام آخرین آمار تردد زائران از اول ماه صفر تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۱۸ صفر را ۲ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۸۷۲ نفر اعلام کرد که از این میزان تردد یک میلیون و ۷۳۳ هزار و ۱۲۳ نفر خارج و ۹۷۲ هزار و ۷۴۹ نفر نیز پس از زیارت عتبات عالیات به کشور بازگشته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.