سردار حبیب الله جان نثاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار  ایرنا در مرز مهران افزود: شور حسینی در بین آحاد زائران اربعین موج می زند و بسیاری از مشکلات به همین طریق رفع می شود که بابد از این بابت از تمام مردم قدردانی کنم.

وی اظهار داشت: هم اکنون تراکم و حجم ورود و خروج زائران حسینی از مرز مهران یکسان شده و شرایط خوبی از لحاظ نظم و امنیت حاکم است.  

سردار جان نثاری با اشاره به آغاز موج بازگشت زوار از عراق یادآور شد: این مساله حجم کارها را نیز افزایش می دهد که اگر در این ارتباط همکاری و هماهنگی بین مردم و نیروهای انتظامی به خصوص یگان ویژه نباشد مشکلات چند برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: هرگاه به هنگام ازدحام جمعیت از مردم درخواست می کردیم مقابل گیت های ورودی و خروجی دقایقی صبر کنند خودشان به صورت خودجوش کارها را پیش می بردند تا سایر زائران به ویژه سالمندان دچار مشکل نشوند که این نشان دهنده اوج همت و شور حسینی مردم است.

وی تاکید کرد: امروز شور و بصیرت حسینی مردم به حدی رسیده که خودشان کارها را پیش برده و بسیاری از ماموریت های یگان های انتظامی و یگان ویژه را راحت تر کرده اند.

سردار جان نثاری مهمترین شاخصه اربعین امسال را همکاری و همراهی مردم با همه دستگاه ها و نیروهای انتظامی و امنیتی دانست و گفت: در غیر این صورت با توجه به حجم زیاد تردد در مرزها به خصوص مرز مهران شاهد بروز مشکلات عدیده برای مردم می شدیم.

وی ماموریت یگان ویژه ناجا را عبور و مرور راحت تر و قانونی زائران و جلوگیری از مزاحمت تراکم جمعیت برای افراد ضعیف اعلام کرد و افزود: به همین منظور طرح لایه بندی را اجرا می کنیم که در این راه انتظار داریم زائران در مسیر برگشت نیز این همکاری های خود با پلیس را ادامه دهند.

جان نثاری اضافه کرد: تاکنون ۳ میلیون زائر از ایران به عراق رفته و تا امروز بیش از یک میلیون نفر به کشور بازگشته اند که بازگشت دو میلیون زائر در روزهای آینده مستلزم انجام کارهای مستمر و همه جانبه است.  

وی یادآور شد: این حجم تردد مردم به یک کشور خارجی در هیج جای جهان همتا ندارد و ما باید به این موضوع افتخار کنیم که بدون حادثه ای این عملیات به درستی و به سرعت انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.  

 ۳۰۳۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.