به گزارش ایرنا، حسین فلاح جوشقانی عصر روز سه شنبه در بازدید از زیرساخت های ارتباطی مرز مهران افزود: اپراتورهای ایرانی با برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی با اپراتورهای عراقی سرویس رومینگ مناسبی برای زائران فراهم کرده اند.

وی از آمادگی تامین ارتباط بیش از سه میلیون زائر اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این با ایجاد ظرفیت انتقال در مسیر مهران - ایلام در صورت بالا رفتن ترافیک ارتباطی زائران، پیش‌بینی‌های لازم برای ارتقا ظرفیت نیز انجام شده است

وی یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و اینکه استان ایلام و مرز مهران مسیر اصلی و پرترافیک عبور زائران است در این راستا کارگروهی به نام کارگروه تسهیل ارتباطات اربعین راه اندازی شده است که بررسی امکانات زیرساختی در مرزها را برعهده دارد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: اگر مشکلی در زمینه امکانات زیرساختی اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران وجود داشت، بررسی و رفع می شود.

فلاح جوشقانی یادآور شد: این وزارتخانه برای توسعه امکانات زیرساختی در حوزه اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه در استان ایلام به ویژه مرز بین المللی مهران با هدف تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین عزم جدی دارد.

به گزارش ایرنا، مرز بین‌المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی تردد مرزی ایران و عراق به خصوص مسیر آمد و شد زائران عتبات عالیات ۲ کشور تبدیل شده است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۵۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۳۰۳۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.