سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین وضعیت ترافیکی در محورهای ایلام - مهران، حمیل - ایلام و ایوان - ایلام و برعکس در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی با اشاره به بیشترین میزان تردد خودروها طی روز جمعه هفته گذشته ۱۲ مهرماه افزود: در این روز بیشترین حجم تردد خوردوها در مسیر ایلام - مهران به ثبت رسید که بر اساس گفته مسئولان ذیربط بیش از ۶۰ هزار زائر از مرز مهران خارج شدند.

رئیس پلیس راه ایلام از استقرار ۴۰ تیم گشتی در تمامی محورهای مواصلاتی استان خبر داد و یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه حادثه منجر به فوتی در استان گزارش نشده است.

سرهنگ همتی زاده از پارک نزدیک به سه هزار خودرو در پارکینگ بزرگ اربعین خبر داد و یادآور شد: زائران خودروهای خود را در این پارکینگ پارک کنند.

وی حفظ آرامش و رانندگی بدون عجله و شتاب را به رانندگان یادآوری کرد و گفت: زائران به توصیه ها و هشدارهای ماموران پلیس راه توجه کافی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله ۹۶ کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

بسته شدن ۲ مرز خسروی کرمانشاه و چذابه خوزستان از چهار مرز رسمی تردد زائران اربعین باعث شد مرز مهران با حجم بالایی از تردد زوار مواجه شود.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان‌های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم‌ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان اولویت نخست و گذرگاه اصلی زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین‌المللی مهران راهی عراق می‌شوند.

۳۰۳۲/۶۰۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.