عبدالمالک شنبه‌زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۶۳ خانه مسافر، ۲ هتل گردشگری و یک کمپینگ برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سال گذشته ۴۰ هزار زائر در مکان‌های گردشگری مهران اسکان یافتند و پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش قابل توجهی داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام یادآور شد: استان ایلام دارای ۸۰ واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در شبانه‌روز است.

شنبه زاده تاکید کرد: در ایام اربعین حسینی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، خانه‌های بوم‌گردی، مسافرخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی برای اسکان ضروری زائران اربعین مهیا شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نیز در ایلام به مناسبت اربعین برپا می‌شود، گفت: ۸۵ غرفه صنایع‌دستی در استان برپا می شود که از این تعداد ۳۰ غرفه در ایلام، ۱۵ غرفه در مهران، ۲۰ غرفه در دهلران، ۱۰ غرفه در چرداول، پنج غرفه در ایوان و پنج غرفه در سیروان در مسیر تردد زائران اربعین برپا می شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در ۱۱ کیلومتری این شهر مهمترین کانون تردد زائرین عتبات عالیات است که هر سال بیش از سه میلیون زائر از این مسیر به شهرهای مذهبی عراق سفر می کنند که بخش قابل توجهی از این زائران در ایام منتهی به اربعین از مرز مهران تردد می کنند

۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.