شاپور کردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه مهدهای کودک برای فعالیت باید استانداردهای لازم را رعایت کنند، افزود: به منظور صیانت از حقوق کودکان و رفاه حال خانواده ها نظارت بازرسان بر این مراکز بیشتر شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه بازرسی از مهدهای کودک سراسر استان توسط کارشناسان در حال انجام بوده و تاکنون به شماری از مهدهای کودک تذکر شفاهی و کتبی داده شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام اظهار کرد: مهدهایی که در بازرسی های کارشناسان بهزیستی تذکر دریافت کرده اند بر اساس فرآیند رسیدگی به تخلف ها، در کمیته های تخصصی و کمیسیون ماده ۲۶ در خصوص ادامه فعالیت و یا تعطیلی موقت آنها تصمیم گیری می شود.

وی از جمله استانداردهایی که مهدهای کودک باید رعایت کنند را تامین فضای فیزیکی مناسب، تهیه وسایل بازی استاندارد، بهره گیری از مربیان آموزش دیده و رعایت قوانین و دستورالعمل های تخصصی ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هدف بهزیستی از ارایه تذکر و نظارت های تخصصی از مهدهای کودک، ارتقا کیفیت این مراکز برای ارایه خدمات مطلوب است، افزود: در صورت مشاهده تخلف در مهدهای کودک ابتدا تذکر بصورت شفاهی و در مرحله بعد تذکر کتبی با مهلت حداکثر یک ماهه برای رفع نقص و سپس اخطار اول و دوم هرکدام در بازه زمانی حداکثر  ۱۵ روزه انجام می شود.

به گفته کردی، چنانچه مهد کودک در فرصت های تعیین شده نسبت به رفع نواقص اقدام نکند بر اساس دستورالعمل مجوز فعالیت آن تعلیق و جهت ابطال مجوز اقدام لازم از سوی سازمان بهزیستی انجام می گیرد.

وی تعداد  مهدهای کودک این استان را ۳۳۰ مرکز عنوان کرد و گفت: حدود ۱۱ هزار کودک در این مراکز نگهداری می شوند.

۷۱۷۱/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.