مهدی علیزاده مهاجر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مراجعه خیل عظیم زائران در ایام اربعین حسینی به شهر مهران ، این مرکز به صورت موقت از دهم مهرماه تا ۱۰ آبان به مدت یک ماه در بیمارستان امام حسین (ع) شهر مهران مستقر می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این مرکز  به صورت تمام وقت است، افزود: در راستای خدمات رسانی و جهت رفاه مردم مهران تلاش می شود تا پایان سال مرکز پزشکی قانونی در این شهرستان راه اندازی و دایر شود.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام یادآور شد: با هماهنگی به عمل آمده با مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور استان‌های کرمانشاه و لرستان به عنوان استان معین انتخاب تا در شرایط بحران در کنار تیم کارشناسی این اداره کل به صورت شبانه روز در ایام اربعین حسینی خدمات لازم را به زائران ارائه کنند.

علیزاده مهاجر با اشاره به اقدامات و تدابیر این اداره کل برای ایام اربعین امسال گفت: در این ایام کارگروه مدیریت بحران متشکل از پزشک ، کارمند ،خدمات در شهرستان مهران مستقر شده و به صورت شبانه روزی به زائرین خدمات پزشکی قانونی ارائه می دهند.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی  تردد های مرزی ایران و عراق به خصوص  مسیر آمد وشد مرزی زائران عتبات عالیات دو کشور  شده است.

بسیاری از منابع پیش بینی کرده اند که شمار زائران کنگره اربعین سال جاری تا پنج میلیون نفر افزایش یابد که براساس روال سال های ماقبل انتظار می رود که همچنان ایلام و مرز مهران انتخاب آنان برای ورود و خروج مرزی باشد.

۳۰۳۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.