به گزارش روابط عمومی استانداری، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد مرکزی اربعین که با موضوع سفارت و کنسولگری ایران در عراق، بحث ارز و تردد خودرو از مرزها و چگونگی ساماندهی موکب ها شرکت کرده بود، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیرساخت‌های اربعین در استان خواستار بازگشایی بازارچه چنگوله شد و از سفیر ایران در عراق خواست پیگیر بازگشایی گذر مرزی چیلات در طرف عراقی باشد.

وی ادامه داد: امسال به خاطر حذف ویزا حجم تردد از مرزهای استان بیشتر می‌شود و در این راستا به خاطر کاهش بار ترافیک از مرز مهران بازگشایی گذر مرزی چیلات نیز حائز اهمیت است.

استاندار ایلام بر ارائه خدمات موکب‌های ایرانی در کشور عراق در مسیر تردد زوار کشور تا چند روز بعد از اربعین تاکید کرد و گفت: از آنجا که موکب‌های عراقی در پایان روز اربعین جمع می‌شوند و زوار کشور تا چند روز بعد از اربعین در تردد هستند لذا می‌طلبد که موکب‌های کشورمان چند روز قبل و چند روز بعد از اربعین در مسیرها مستقر باشند.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف ارز در ایام اربعین شد و اضافه کرد: اگر قرار است به زوار ارزی داده شود بهتر است این کار در داخل کشور انجام شود تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

سلیمانی دشتکی ضابطه مند شدن تردد خودروها در مرز را ضروری دانست و یادآور شد: اگر همچون سال گذشته خودروی کاپیتاژ شده داشته باشیم باید بدون ضرب العجل و بر طبق یک جدول زمانبندی شده این موضوع انجام شود.

وی برای کاهش ترافیک و حجم خودروهای کاپیتاژ شده در مرز خواستار تقسیم این خودروها در دیگر مرزهای کشور شد و گفت: پیشنهاد می‌شود خودروهای کاپیتاژ شده در موارد خاص و فقط برای افرادی که توان لازم را نداشته چون افراد سالخورده و کسانی که از وضعیت جسمانی سالمی برخوردار نیستند، استفاده شود.

۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.