به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار داشت: تونل های در نظر گرفته شده برای مسیر اربعین(ایلام - مهران) پیشرفت های خوبی داشته و حفاری تونل ها در این مسیر هم به طور کامل انجام شده و می توان از این تونل در مواقع اضطراری استفاده کرد.

وی با اشاره به احداث پل های ۵۵ و ۵۶ در مسیر جاده ایلام به مهران افزود: پل ۵۵ و زیرساخت های تعریض سه کیلومتر جاده در روستای گلان هم آماده شده است که در این ایام زیربار ترافیک خواهد رفت.

وی به تقاطع غیر هم سطح کنارگذر غربی مهران به پایانه برکت اشاره کرد و یادآور شد: این زیرگذر به دو بخش تقسیم شده است، ۵۰ درصد فاز اول آن انجام شده و حداکثر تا پنج مهرماه آماده بهره برداری و کنارگذر غربی مهران نیز برای استفاده در ایام اربعین آسفالت خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در خصوص احداث سایه بان ها در مرز مهران نیز گفت: سایه بان ها به شکل بسیار زیبایی اجرا شده و در نقطه صفر مرزی هم  آماده خواهد شد.

استاندار ایلام همچنین از احداث ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در مهران خبر داد و گفت: همه عوامل و مدیران مرتبط ، دفتر فنی ، ستاد بحران ، خیرین ، حمل و نقل و پایانه ها و دیگر ارگان ها نهایت تلاش و همکاری را در همه بخش ها بعمل آورده اند.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش خدمات اربعین اشاره داشت و گفت: اکیپ های هلال احمر مشخص شده است که ۱۵ اکیپ برادران و پنج اکیپ خواهران نیز قرار شد اعزام شود.

استاندار ایلام از استقرار چندین بالگرد در مهران خبر داد و افزود: سه بالگرد هلال احمر و  پنج بالگرد نیز از طریق وزارت بهداشت همراه با تجهیزات بیمارستانی در شهر مهران مستقر خواهند کرد،

وی با اشاره به خدمات در آن طرف مرز مهران نیز گفت: در شهر بدره و  کوت عراق بیمارستان صحرایی احداث می شود.

به گفته وی  بیش از ۱۲۰ آمبولانس و یک هواپیمای آمبولانس نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بیش از هشت جایگاه برای موکب های دائمی در نظر گرفته شده است و این زمین ها به اتاق بازرگانی استان ها واگذار می شود که موکب های دائمی در این جایگاهها احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی میهمان سراهای خود را در اختیار نیروهای خدماتی و اعزام شده از استان های معین قرار دهند.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.