به گزارش ایرنا، در این پیام که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: 

سلام و درود خدا بر رفعت نشینان بلند آزادی که در زمانه سخت اسارت لحظه‌ای در دفاع از حریت و آزادگی درنگ نکردند و نام فاخر خود را بر گستره تاریخ این سرزمین جاودان ساختند.

۲۶ مردادماه سال ۶۹ سالروز ورود آزادگان سرفراز به خاک ایران اسلامی است و این روز فرصتی برای مرور رشادت‌ها و از خودگذشتگی های کسانی است که در زمین دشمن علی‌رغم تحمل سخت ترین شکنجه ها اسارت را به بند کشیدند و جلوه ای ماندگار از صبر و استقامت را به نمایش گذاشتند تا برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی بیافزایند .

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور، این مناسبت فرخنده را به محضر آحاد مردم شریف استان ایلام، خانواده معظم شهدا و همه جانبازان و آزادگان عزیز تبریک می‌گویم و برای همگان از درگاه خداوند متعال عزت و سربلندی مسئلت دارم . 

استاندار ایلام امروز شنبه به همراه جمعی از مدیران این استان در منزل آزادگان سرافراز استان حجت الاسلام والمسلمین حاج رحمان سلطانی و آزاده و جانباز سرافراز حاج قدرت صیدی زاده حضور یافت و با آنها دیدار و گفتگو کرد.

استاندار ایلام در این دیدار بیان کرد: آزادگان در زمانه سخت اسارت لحظه ای در دفاع از حریت و آزادگی درنگ نکردند و نام خود را بر صفحه تاریخ این سرزمین جاودان ساختند.

سلیمانی دشتکی افزود: آنان در خاک دشمن علی رغم تحمل سخت ترین شکنجه ها، اسارت را به بند کشیدند و جلوه ای ماندگار از صبر و استقامت را به نمایش گذاشتند تا برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی بیافزایند.

وی در ادامه خدمت به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را وظیفه تمام مسئولان عنوان کرد و گفت: این عزیزان دین بزرگی به گردن همه ما دارند و در این راستا تقسیم کار کرده ایم که همه مسئولان استان سعادت دیدار با این خانواده های معظم را داشته باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: هدف از دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان این است که مسئولان به یاد داشته باشند آنها به خاطر حفظ ارزش های انسانی، آسایش و امنیت این سرزمین از خون خود و تعلقات دنیوی گذشتند و ما نیز ضمن پاسداشت این ارزش‌ها در راه خدمت به مردم فداکاری و ازخودگذشتگی نشان دهیم.

قاسم سلیمانی دشتکی همچنین در دیدار با خانواده شهید سرافراز ابراهیم کاظمی، ایلام را نماد ایثارگری در کشور خواند و گفت: بارها در تریبون های ملی اعلام کرده ام که نظام دولت ها و کشور به ایلام و ایلامی مدیون هستند.

استاندار ایلام افزود: ایلامی ها در طول تاریخ مرزداران قابل اعتمادی برای ایران بوده اند و در ۸ سال دفاع مقدس نیز به بهترین شکل ممکن این رسالت خطیر را به نمایش گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به شروع جنگ تحمیلی در  ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ ، گفت: جنگ در ایلام زودتر از این آغاز شد و آخرین نقطه‌ای که جنگ در آن پایان یافت باز همین منطقه از کشور بود.

سلیمانی دشتکی حضور در بین خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و آزادگان را باعث تقویت روحیه برای مسئولان در جهت کار و تلاش بیشتر عنوان کرد و گفت: درقبال ایثارگری و فداکاری این خانواده‌ها حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه تلاش کنیم با کار و همت بیشتر در راه خدمت به مردم حرکت کنیم.

26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در سال 1369 است.

3032/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.