به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ تهران، دبیر ستاد اربعین شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز ایلام مرکز توجه در بحث اربعین است گفت: سال گذشته برغم کاهش زوار اربعین اما ترددهای مرزی ایلام  ۱۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

وی ادامه داد: در اربعین گذشته با آنکه تلاش های بسیار زیادی برای روان سازی تردد زوار داشتیم و منجر به افزایش حجم زوار در استان شد اما مشکلات خاص خود از جمله بحث تهیه ارز، مشکل کاپوتاژ، تراکم جمعیت و خودرو در پایانه برکت، شرایط جوی و ... نیز وجود داشت که امسال در راستای رفع این موانع برنامه ریزی صورت گرفته است.

استاندار ایلام گفت: امسال در تلاش هستیم که مسیر رفت و برگشت پایانه برکت را جدا کنیم که این امر با احداث دو تقاطع غیر هم سطح در حال تکمیل است.
 
وی  بیان کرد: کار دیگری که در پایانه برکت و پایانه مرزی در حال اجرا است ایجاد سایه بان  و احداث بیش از ۶۰۰ چشمه سرویس بهداشتی است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای فراهم سازی نیروهای شهرداری گفت: بحث پاکسازی و نظافت شهر بسیار بیش از سال های گذشته باید مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره تصویب گذر مرزی چیلات  در هیئت دولت گفت: تلاش داریم گذر مرز چیلات قبل از اربعین بازگشایی شود.

استاندار ایلام از زحمات شهرداری تهران در اربعین سال گذشته تشکر کرد و افزود: امسال باتوجه به حذف ویزا و احتمال افزایش چند برابری زوار می طلبد که همه پای کار باشند و در این راستا نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر شهرداری تهران چون سال های گذشته هستیم.

6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.