مهندس کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای مسکونی که سال‌های گذشته در زمین‌های ملی شهرهای مختلف  استان ایلام احداث شده اند طبق ضوابط و قوانین خاص تعیین تکلیف می‌شوند.

وی از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی خبر داد که برای تعیین تکلیف وضعیت ملکی  و حقوقی این اراضی و واحدهای مسکونی احداث شده صادر شده اند.

که این اداره کل در راستای اجرای این بخشنامه‌ها و ضوابط در جهت تعیین تکلیف این املاک قدم برداشته وهم اکنون این اداره کل در شهر ایلام از طریق شرکت کارگزار در این زمینه و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های ایوان و دهلران در حال تشکیل پرونده و بررسی شرایط متقاضیان ثبت املاک می‌باشد.

وی  گفت: در دو دهه گذشته با توجه به وضعیت استان پس از جنگ تحمیلی و مهاجرت‌هایی که به شهرهای استان وجود داشته است  ساخت و سازهای در اراضی ملی استان به خصوص حاشیه شهرها صورت گرفته است که در قالب سکونتگاه های غیر رسمی با شرایط نامناسب  تعریف می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: تصرف اراضی ملی منجر به ساخت منازل مسکونی فاقد استحکام در محدوده این اراضی که عموم در حاشیه شهرها قرار دارند بودند شد.

وی افزود: واحدهای  مسکونی احداث شده در زمین های ملی به علت نداشتن سند مالکیت بدون مجوز و با کمترین نظارت به شکلی ناایمن احداث شده اند .

کاظمی خاطر نشان کرد:  رشد بی رویه شهرنشینی و مهاجرت روستایبان و مسکن سازی های بدون سند و نظارت در اراضی مای  باعث شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی ر قالب محلات حاشیه شهر شد که  تا کنون فاقد سند بوده و هر گونه افزایش بنا و مقاوم سازی در این بافت‌ها ممنوع می‌باشد و این امر نه فقط در استان ایلام بلکه در تمام کشور وجود دارد.

کاظمی گفت:بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی در این زمینه صادر شده که این اداره کل در راستای اجرای این بخشنامه‌ها و ضوابط در جهت تعیین تکلیف این املاک قدم برداشته و هم اکنون این اداره کل در شهر ایلام از طریق شرکت کارگزار در این زمینه و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های ایوان و دهلران در حال تشکیل پرونده و بررسی شرایط متقاضیان ثبت املاک می‌باشد.

6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.